Groeiende vraag drijft financiële prestaties Kronos in Q2 2015

Kronos presenteerde vandaag de financiële resultaten van het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2015. De omzet besloeg dit kwartaal 262,1 miljoen dollar. Het EBITDA – de verdiensten voor aftrek van interest, belastingen, afschrijvingen op activa en afschrijvingen op leningen en goodwill – steeg eveneens naar 84,3 miljard dollar.

 

“Kronos kende een sterk kwartaal met haar gehele dienstverlening, bij zowel grote ondernemingen als het MKB”, aldus Aron Ain, CEO van Kronos. “Een van de meest positieve prestaties dit tweede kwartaal is de hoge medewerkerstevredenheid. Dit blijkt uit groot onderzoek onder al onze medewerkers. Daarnaast is Kronos extern erkend tot favoriete werkgever. Zonder de collectieve bijdrage van onze medewerkers was onze succesvolle strategie wat betreft de Kronos Cloud, het groeiende aantal klanten in de cloud, onze innovatieve producten en onze dynamische groei allemaal onmogelijk geweest.”

Uitbreiding van de Kronos Cloud – De opbrengsten uit de workforce management oplossingen in de Kronos Cloud stegen met 58 procent. Dit is te danken aan nieuwe klanten, maar ook aan het besluit van bestaande klanten om hun fysieke systemen te migreren naar de cloud. De snelheid waarmee bestaande klanten zijn overgestapt naar de cloud is groter dan aanvankelijk gedacht. Meer dan 14.000 klanten hebben reeds gekozen voor de Kronos Cloud.

 

Wereldwijd succes – Kronos International zag haar productbestellingen het afgelopen jaar met 21 procent stijgen:

  • Kronos kent een sterke groei in India – Kronos India is in één jaar 50 procent gegroeid. Steeds meer bedrijven kiezen voor Kronos om hun personeelsbestand te beheren. Deze groei vindt voornamelijk plaats in de retail, industrie, dienstverlening en logistieke sector. Daarnaast breidt Kronos ook zijn indirecte netwerk uit door samenwerkingsverbanden en partnerships aan te gaan met bedrijven als Bluetree en Tech Mahindra.
  • Eveneens een flinke groei in China – In de afgelopen zes maanden sloot Kronos belangrijke contracten met klanten in de retail en industriebranche. Het bedrijf breidde tevens haar partnernetwerk uit, met als doel ondersteuning en diensten aan te bieden in heel China. Dit heeft geleid tot samenwerkingsverbanden met bedrijven als Elitesland en SIE Consulting.
  • Kantooruitbreiding – Kronos blijft investeren in gebieden met een aanzienlijk groeipotentieel. In het eerste kwartaal van 2015 heeft Kronos haar nieuwe kantoor geopend in Mexico City. Afgelopen maart verhuisde Kronos Delhi/Noida naar een pand van 8.700m² om meer ruimte te bieden aan teams van ontwikkelaars, Kronos cloud-diensten, professionele diensten, financiën en IT-functies.
  • MKB – Kronos Workforce Ready heeft een omslagpunt bereikt binnen het MKB. Zowel nieuwe als bestaande klanten hebben de keuze gemaakt om Workforce Ready uit te breiden naar de cloud.
  • Lancering WFR Australië – Kronos lanceerde dit kwartaal Workforce Ready in Australië (na Nederland, België, Canada, Groot Brittannië, Spanje, de VS en Mexico). De SaaS-oplossing wordt aangeboden aan kleine en middelgrote bedrijven, om productiviteit te verhogen en hun flexibiliteit te versterken.
  • Integratie SuccessFactors Employee Central – Workforce Ready is sinds dit jaar geïntegreerd met SuccessFactors Employee Central. Dit stelt het MKB in staat om personeel effectief, in slechts één enkele interface, te managen met behulp van een integrale oplossing.

Een groei voor de grote accounts – Kronos heeft dit kwartaal een miljoenencontract gesloten met een federale overheidsinstantie in de VS, voor haar planningsoplossing Kronos Telestaff. Dit is een van Kronos grootste contractovereenkomsten uit de geschiedenis. Daarnaast sloot Kronos deals met enkele nieuwe en bestaande klanten, waaronder een grote gezondheidszorgorganisatie met 12.000 medewerkers, een retailer met 40.000 medewerkers gevestigd op 1000 locaties en een van de grootste voedsel, gezondheid en wellnessbedrijven in het zuidwesten van de VS.

 

Groei dankzij innovatie – De productbestellingen zijn dankzij verschillende nieuwe producten met 11 procent toegenomen dit jaar:

  • De Kronos Workforce Ready Suite – Dit biedt het MKB een krachtige oplossing voor personeelsbeheer en begeleidt klanten bij het aannemen van personeel, beheren van arbeidskosten, verbeteren van productiviteit en het constant in de pas lopen met veranderende wet- en regelgeving.
  • Een big data oplossing om de productiviteit in winkels te vergroten – Axsium Group en Kronos hebben de handen ineen geslagen om speciaal voor de retailsector en commerciële dienstverlening een nieuwe plug-in voor winkelprestaties te ontwikkelen. Met behulp van Kronos Workforce Analytics helpt de nieuwe plug-in bij het identificeren van probleemgebieden, die een impact kunnen hebben op de tevredenheid van werknemers en consumenten. Het optimaliseert planningen en schema’s door werkuren en beschikbaarheid van werknemers te balanceren, afgestemd op de vraag van de consument. Ook maakt de oplossing real-time beslissingen mogelijk, omdat managers zich kunnen beroepen op feiten in plaats van giswerk.

 

Uitbreiding van het management – Amit Singh, President van Google for Work, is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf. Singh is een enorme aanwinst voor het bedrijf en zal Kronos helpen om zich wereldwijd te blijven ontwikkelen.

 

Gerelateerde berichten...