Obvion verbetert online journey van klanten

Hypotheekverstrekker Obvion heeft het systeem vernieuwd waarop zijn website draait. De website draaide voorheen op GX WebManager, maar is gemigreerd naar XperienCentral. Dankzij dit nieuwe contentmanagementsysteem (CMS) verlopen de redactieprocessen sneller en effectiever. Ook is de site responsive gemaakt.

Een van de belangrijkste doelen van Obvion is het centraal stellen van de klant, dus ook de online klant. Omdat uit onderzoek bleek dat Obvions klanten de site via allerlei devices bezochten, werd besloten de site responsive te maken. Nu kan iedere klant de site op zijn tablet of smartphone zonder weergave-problemen openen. Verder verbetert Obvion de online service voor zijn klanten door de Mijn Obvion-omgeving uit te breiden. Ook staat er een advieszoeker op de planning, een tool waarmee klanten een op maat gesneden hypotheekadvies kunnen opvragen.

Efficiënte webredactie Niet alleen de klanten van Obvion profiteren van de vernieuwde site. XperienCentral maakt het werk voor de redacteuren ook veel makkelijker. Zo kunnen ze met dit CMS content beheren voor verschillende devices. Ze kunnen content bekijken en bewerken in een smartphone- of tabletweergave, zodat ze controle houden over een correcte presentatie.

Webdesign in eigen hand Een tweede voordeel ‘aan de achterkant’ is dat Obvion de vormgeving van zijn site zelf kan aanpassen. Het bedrijf heeft namelijk voor de freestyle-variant van XperienCentral gekozen, waardoor ze bijvoorbeeld eigenhandig kleuren kunnen aanpassen of knoppen groter of kleiner kunnen maken. Zo kan Obvion veel sneller handelen als er op de site iets moet worden aangepast.

Gerelateerde berichten...