Organisaties behalen met LexisNexis® InterAction® 220% investeringsrendement in drie jaar

InterAction® by LexisNexis®, een toonaangevende oplossing voor customer relationship management (CRM) die speciaal is gemaakt voor juridische en professionele dienstverlening, heeft vandaag een onderzoek gepubliceerd dat door Forrester Consulting is uitgevoerd namens LexisNexis: The Total Economic ImpactTM of LexisNexis® InterAction®.

Interviews met klanten en financiële analyses laten zien dat InterAction over een periode van drie jaar gemiddeld zorgde voor 62% meer efficiëntie bij medewerkers in marketing & sales en 34% meer voor juristen en professionele dienstverleners. Klanten behaalden ook 2% meer omzet, en stijging die Forrester direct herleidt tot de inzet van InterAction.

Brendan Nelson, General Manager van LexisNexis Business Solutions: “Juridische dienstverleners en organisaties zijn kritisch op hun investeringen – dat kan ook niet anders in de huidige, veranderlijke omgeving – dus we hebben de opdracht gegeven voor dit onderzoek door Forrester, om de waarde van InterAction voor onze klanten in kaart te brengen. Wij hebben InterAction altijd gezien als een unieke tool, die organisaties helpt om hun zaken beter te begrijpen en om die inzichten om te zetten in kostenbesparingen en extra omzet. Deze studie laat duidelijk zien dat onze overtuiging klopt.”

Volgens het onderzoek zou een samengestelde organisatie op basis van interviews met vijf InterAction-klanten en een financiële analyse, in drie jaar tijd 2,38 miljoen dollar aan voordeel behalen – bij een investering van 744.468 dollar. Daarmee komt de toegevoegde waarde op 1,64 miljoen, met een investeringsrendement van 220%. Resultaten van klanten die met InterAction werken:

Efficiëntie van sales- en marketingpersoneel met 62% omhoog. Met InterAction bespaarden organisaties 97% van de tijd die voorheen opging aan het aanmaken en beheren van lijsten, 50% van de tijd voor groepsverslaglegging en 40% van de tijd voor het volgen van de pijplijn.
Efficiëntie van juristen en professionele dienstverleners met 34% omhoog. Juristen en professionele dienstverleners waren dankzij InterAction® 67% minder tijd kwijt aan hun analyses van potentiële nieuwe klanten – een jaarlijkse besparing van zo’n 120.000 dollar.
Omzet met 2% omhoog. De klanten lieten weten dat InterAction® verantwoordelijk was voor 1,3 miljoen dollar aan omzet voor de samengestelde organisatie.

InterAction verbeterde niet alleen de efficiëntie van de marketing- en salesmensen, maar ook van de juristen en dienstverleners die bij hun activiteiten betrokken zijn. De geïnterviewden lieten weten dat juristen en professionals dankzij InterAction minder tijd besteedden aan interne e-mails met vragen over contacten met bestaande of mogelijke klanten. Ook waren er minder dubbele e-mails en vergaderingen met klanten en kostte het minder tijd om te bepalen of een potentiële nieuwe klant de moeite van de verkoopafdeling waard zou zijn.

Uiteindelijk wisten bedrijven met hun investering in InterAction een forse tijdswinst te boeken op administratieve taken rondom marketing- en salesactiviteiten. Hierdoor konden ze zich richten op werk met meer toegevoegde waarde. Ook konden kantoren en organisaties nieuwe omzetbronnen aanboren op basis van de inzichten uit InterAction, zonder compromissen aan de klanttevredenheid van hun bestaande portfolio.

Het rapport van Forrester is gebaseerd op onderzoek onder een groep klanten van InterAction® die voorheen handmatige processen gebruikten om klantgegevens en bedrijfsrelevante statistieken te volgen en bij te werken. Het doel van het onderzoek is om lezers een kader te bieden waarmee ze de potentiële financiële impact van InterAction op hun organisatie kunnen inschatten.

Gerelateerde berichten...