Ricoh steunt Alzheimer’s Research door het delen van herinneringen

Ricoh steunt Alzheimer’s Research met de lancering van een nieuwe website http://www.printed-memories.com om gepersonaliseerde ansichtkaarten te maken. Op 21 september 2018 is het Wereld Alzheimer Dag. Deze dag is dan ook het startmoment voor Printed Memories.

De website is tot stand gekomen doordat Ricoh in samenwerking met Alzheimer’s Research het voor gezins- en familieleden van mensen met dementie makkelijker wilde maken om herinneringen te delen.

De site is echter voor en door iedereen te gebruiken en verbindt mensen doordat zij persoonlijke ansichtkaarten met elkaar kunnen delen. De opbrengsten van het Printed Memories platform worden geschonken aan Alzheimer’s Research, een toonaangevende Europese liefdadigheidsinstelling die onderzoek doet naar dementie.

Voor mensen met Alzheimer is het belangrijk om herinneringen te blijven delen. Het is bewezen dat het zien van oude, vertrouwde foto’s de hersenactiviteit van mensen met Alzheimer en andere vormen van dementie helpt te stimuleren, zodat ze zich gebeurtenissen, plaatsen en personen uit hun leven kunnen herinneren. Dit zorgt voor een positieve beleving in een wereld die voor hen steeds ingewikkelder wordt.

Website
Op de site kunnen bezoekers heel eenvoudig een foto en een persoonlijk bericht uploaden. Deze gegevens worden omgezet naar een ansichtkaart die rechtstreeks naar de ontvanger wordt gfestuurd, waar ter wereld deze zich ook bevindt. Er wordt een kleine vergoeding van £ 1,- (afhankelijk van de koers, ongeveer € 1,14) gevraagd en alle opbrengsten gaan naar Alzheimer’s Research.

Bezoekers van de website kunnen rekenen op een snelle sevice die hen de mogelijkheid biedt om op een eenvoudige en leuke manier een persoonlijke ansichtkaart te versturen. De kaarten worden geprint in het productiecentrum in Telford op Ricoh productiesystemen. Met de bijbehorende software is het mogelijk om de kaarten van ontvangst tot verzending zonder handmatige handelingen te produceren.

Maurits Aalders, Marketing Director Ricoh Nederland: “Ik ben erg trots op onze Printed Memories-portal en het bredere programma dat wij samen met Alzheimer’s Research beheren. Het is mooi om te zien dat we met onze technologie en onze medewerkers families dichter bij elkaar kunnen brengen en samen het geld inzamelen dat Alzheimer’s Research zo hard nodig heeft. Dementie, met Alzheimer als voornaamste vorm, is een van ’s werelds grootste medische uitdagingen en bedrijven als Ricoh kunnen een belangrijke rol spelen bij het creëren van bewustwording. Ik vind dat wij zo het verschil voor de toekomst moeten maken.”

Timothy Parry, Director of Communications and Partnerships bij Alzheimer’s Research, voegt eraan toe: “Voor de Printed Memories-portal bundelen we onze krachten in de strijd tegen deze ziekte. De medewerkers van Ricoh mogen er trots op zijn dat zij op zinvolle wijze onze missie steunen om voor 2025 de eerste levensveranderende dementiebehandeling te realiseren.”

Gerelateerde berichten...

X