Ruim 1 miljoen aan investeringen voor deelnemers Startupbootcamp Commerce 2019

Startupbootcamp Amsterdam, het mondiale groeiprogramma voor start-ups, organiseerde op 28 mei 2019 de Demo Day van zijn Commerce acceleratieprogramma.

Twaalf start-ups, met oprichters van 9 verschillende nationaliteiten (onder meer Nederland, Italië, Groot-Brittannië, Finland, Duitsland, Oekraïne en Brazilië), pitchten op het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht voor een publiek van ruim 250 investeerders en partners uit het bedrijfsleven de resultaten van drie maanden groeiversnelling. Tot dusver hebben de start-ups tijdens het programma al meer dan 1 miljoen euro opgehaald.

De 12 teams startten hun traject in februari, toen ze werden geselecteerd uit 417 aanmeldingen uit 51 landen over de hele wereld. Tijdens het hele programma in Amsterdam werden de teams begeleid door een netwerk van topmanagers en investeerders, met ondersteuning van partners van het Startupbootcamp Commerce-programma, zoals AWS, PwC, America Today, Capgemini, Ingenico, Typeqast en Rabobank. Ook kregen ze exposure op de grote conferenties – The Next Web Amsterdam en VivaTech Paris.

Demo Day is voor de start-ups een ideaal platform voor grote aankondigingen. Verschillende bedrijven maakten bekend nieuwe klanten en partners te hebben aangetrokken:

“Startupbootcamp is een geweldige manier om uit je start-up-bubbel te komen, om anders tegen dingen aan te leren kijken en om binnen drie maanden voor elkaar te krijgen waar je anders een jaar voor nodig zou hebben.” (We Are Eves, Nederland)

“Onze deelname aan het Startupbootcamp Commerce-programma was echt een fantastische ervaring. De afgelopen 3 maanden gaf het SBC-team ons waardevolle introducties bij experts uit de industrie en we zijn een stap dichter bij een lancering in Europa. Bovendien hebben we in deze periode onze omzet kunnen verdubbelen. Ons team kijkt uit naar een vruchtbare samenwerking, die doorloopt tot ver na dit programma.” (Waitrr, Singapore)

“We begonnen aan Startupbootcamp met een goed concept; we hadden al 30.000 trouwe gebruikers en groeiden snel. Nu, drie maanden later, zijn we blij dat we dit een kans hebben gegeven. We hadden fantastische mensen en betrokken professionals om ons heen die ons succes op alle mogelijke manieren wilden ondersteunen.” (Stripo, VS)

Ernst Hoestra, Managing Director van het Startupbootcamp Commerce-programma, gaf als commentaar: “We zijn ontzettend trots op onze twaalf start-ups en wat ze in de afgelopen drie maanden hebben bereikt. We blijven vrouwelijke en internationale oprichters ondersteunen en leggen zelfs nog meer nadruk op het belang van diversiteit en integratie en duurzame groei van hun bedrijf, zowel tijdens als na afloop van het programma. Dit jaar omvat de groep nationaliteiten van over de hele wereld, van Oekraïne, China, tot de VS. We zien dat de dreigende Brexit een aantal teams het Kanaal over heeft gedreven. Ook zijn er teams die zelf andere start-ups ondersteunen met de diensten die ze aanbieden, wat weer bijdraagt aan een sterker ecosysteem. En we hebben gezien dat de teams al aantrekkingskracht en impact hebben opgebouwd, ze hebben hackathons en pitchwedstrijden gewonnen, zijn uitgenodigd op de grootste internationale conferenties en hebben contracten getekend met klanten en investeerders.”

De 11 start-ups die vorig jaar deelnamen aan het Startupbootcamp Commerce-programma, zijn nog steeds actief. Ze haalden bijna 5 miljoen euro op en verwierven bijna 20 miljoen euro aan contracten, terwijl het aantal medewerkers bijna verdrievoudigde.

De komende maanden krijgen de start-ups verdere ondersteuning via het Global Alumni-ontwikkelingsprogramma, dat wereldwijd meer dan 800 start-ups met elkaar verbindt.

 

De deelnemers van Startupbootcamp Commerce 2019:

  • Bits (VS): www.bitsofstock.com
    Je krijgt Bits of Stock™ (of stukjes aandelen) als je artikelen koopt van je lievelingsmerken.Tijdens de Startupbootcamp sleepte Bits verschillende onderscheidingen en pitchkansen in de wacht, inclusief exposure op TNW, VivaTech en de Money2020 conferentie.
  • Discoperi (Nederland): www.discoperi.comDiscoperi redt levens door verkeersongevallen te voorkomen en helpt bestuurders hun data te beheren en er geld aan te verdienen, door inzet van KI en connectiviteit in de auto. Discoperi bouwde tijdens het programma een klantenpijplijn op met een toekomstige waarde van 12 miljoen euro.
  • Eldurado (Duitsland): www.inorder.de Digitale inkoopassistent inorder helpt je met de inkoop van indirecte goederen door alle inkoopprocessen eenvoudig, modulair en digitaal in kaart te brengen.
  • Epiqur (Turkije): www.epiqur.tvEPIQUR is een livestreamplatform met HQ-geluid gespecialiseerd in muziek, dat concertervaringen naar de ‘digitale wereld’ brengt.
  • FWD.pay (Nederland): www.fwdpay.toGeef anderen de mogelijkheid om transacties te voldoen via SMART Direct Debits.
  • High Profile Club (VK): www.highprofileclub.comEen onderscheiden technologisch PR-platform dat ondernemers in contact brengt met de media. Deze start-up slaagde erin een minimaal levensvatbaar product (MVP) te ontwikkelen en de waardepropositie voor leden in Nederland uit te breiden.
  • Paywith.glass (Nederland): www.paywith.glassTransaction Infrastructure as a Service [TIaaS] | het begin van de tweede financiële revolutie.
  • Stripo (VS): www.stripo.emailOnline creator voor e-mailsjablonen waarmee interactieve e-mails kunnen worden gemaakt voor het genereren van betrokkenheid en het verhogen van de ROI van nieuwsbrievencampagnes met 400 %.Het programma bood Stripo mogelijkheden om zijn oplossing te presenteren aan topmerken in de EU, zoals bol.com, AH, Picnic en nog veel meer. En dat leverde het bedrijf pilots en samenwerkingsovereenkomsten met vooraanstaande digitale bureaus in Nederland op. Stripo werd bijna twee keer zo groot en ontwikkelde een positieve kaspositie.
  • Ubique (Italië, NL): www.ubique.worldProduction as a Service – het veilige platform voor digitalisering van uw goederenbeheer. Lokaal produceren, op aanvraag, op maat en efficiënt.
  • Vimma (VK): www.vimma.coVimma is een advertentieplatform op basis van AI dat draait op meningen van mensen. Tijdens het programma bereikte Vimma overeenstemming over meerdere pilots met topmerken en kreeg het medewerking van een mentoringteam bestaand uit een aantal van de meest ervaren managers op het gebied van digitale brand marketing.
  • Waitrr (Singapore): www.waitrr.comWaitrr is een B2B SAAS-platform dat gasten in elk restaurant de mogelijkheid biedt om met hun eigen telefoon te bestellen en af te rekenen. Waitrr wist in deze periode zijn omzet te verdubbelen.
  • We Are Eves (Nederland): www.weareeves.com We Are Eves is het eerste sociale beautynetwerk. Een online marktplaats waar echte vrouwen eerlijke beautytips en ervaringen kunnen uitwisselen.

Gerelateerde berichten...