SAP Nederland promoot gezondere lifestyle

SAP Nederland gaat een gezondere lifestyle promoten. Met het innovatieve fitnessplatform fitSAP kunnen organisaties meer bewustzijn creëren rondom voldoende beweging. Het concern wil medewerkers meer energie geven en hen beter laten presteren. 10 juni vindt de aftrap plaats middels een spectaculair sportevenement dat diverse grote Nederlandse organisaties verenigt.

Het fitnessplatform fitSAP geeft medewerkers via een persoonlijk dashboard inzicht in onder andere het aantal afgelegde kilometers, gezette stappen, verbruikte calorieën, het aantal uren slaap en het aantal minuten (in)activiteit.

Met het project wil SAP medewerkers bewuster maken van hun gezondheid. Met name te vaak en te lang achter elkaar zitten kan leiden tot ernstige gezondheidsklachten. Wie veel zit, loopt twee keer zoveel risico op diabetes en 2,5 keer zoveel risico op hart- en vaatziekten, zo toonde onderzoek van de University of Leicester aan. Dat geldt ook voor mensen die naast hun zittende beroep veel sporten.

“Ieder half uur een beweegmoment is voor het verkleinen van het risico op aandoeningen effectiever dan iedere dag een uur intensief sporten. Het zijn dan ook de kleine veranderingen die het grootste effect hebben op je welzijn”, zegt Caspar Joustra, Managing Director van SAP Nederland. “Met dit innovatieve platform willen we organisaties en hun medewerkers daarvan bewustmaken. Dat is belangrijk, want gezonde medewerkers zijn gelukkiger, meer betrokken en zitten beter in hun vel.”

SAP voegt 10 juni aanstaande de daad bij het woord: het bedrijf trapt dan het platform af middels een groeiend sportevenement, de SAP RUN. Dit evenement brengt 228 medewerkers van verschillende grote Nederlandse organisaties bijeen. SAP Nederland loopt die dag samen met partners als PostNL, Sligro, Quintic en Ciber een estafetteloop. De prestaties worden gemeten en zijn dankzij het fitSAP platform zichtbaar op een groot digitaal dashboard.

Geld voor talentontwikkeling
De inzet van SAP, hun partners en klanten levert geld op voor het goede doel. Zo komt de opbrengst van het evenement volledig ten goede aan talentontwikkeling voor jongeren, via de Krajicek Foundation. Daarbij krijgen jongeren de kans zich op sportief vlak te ontwikkelen en zich nuttig in te zetten in hun wijk. Ieder jaar is een stijgende lijn te zien in het aantal lopers, vrijwilligers, deelnemende partners, klanten en sponsoren.

“De visie van de Krajicek Foundation sluit naadloos aan bij die van ons”, vertelt Joustra. “Wij willen met SAP een betere wereld realiseren, waarin organisaties nieuwe kansen kunnen grijpen en zo duurzaam kunnen groeien met innovatieve oplossingen. Ons fitnessplatform fitSAP is daarvan een goed voorbeeld. We willen vooroplopen in innovatie, maar tegelijkertijd ervoor zorgen dat de maatschappij daarin mee kan gaan en gelijke kansen heeft.”

Klanten en partners die deelnemen en zich hard maken voor de foundation op 10 juni:
Sligro, Post NL, Quintic, Ciber, Acorel, Itelligence, TheNextView, EveryAngle, CPMView, Ctac, Dimensys, Asecom, Compera, EveryAngle, VNSG, NGA Human.

Gerelateerde berichten...