Voormalig Cisco executive Chris Botting wordt COO van Selligent

Chris Botting wordt de nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Selligent, leverancier van Saas-oplossingen voor relatiemarketing op basis van inzicht in de consument. Selligent wilt de onsamenhangende marketing cloud-platformen in de markt aanpakken met een krachtiger, geïntegreerd standaardaanbod. Botting zal de product-, ontwikkelings-, IT- en uitvoerende teams van Selligent hierin leiden. Chris Botting heeft uitgebreide praktijkervaring op vlak van product- en zakelijk leiderschap. Hij sluit aan bij het directieteam, dat recent al aangevuld werd met enkele andere leidinggevenden uit Silicon Valley.

“Selligent is klaar voor een grote groei in Noord-Amerika en Europa. Merken zoeken een krachtigere manier om hun marketing te automatiseren, die hen kan helpen om aan de steeds complexere wensen van de consument te voldoen,” zegt Botting. “Ik kijk er naar uit om de teams te leiden die verantwoordelijk zijn voor de strategie en de oplossingen die onze klanten, nu en in de toekomst, zullen helpen.”

Botting bewees zijn kunnen op vlak van agile productontwikkeling en business operations bij  grote, snelgroeiende softwarebedrijven. Hij zorgde er voor hoge, winstgevende groei door een sterke focus te leggen op het succes van klanten en partners. Voor hij bij Selligent terecht kwam, was hij General Manager – Customer Care Technology Group bij Cisco. Eerder werkte hij ook al voor PakNetX, Ericsson, Multilink en Nortel. Hij haalde een MBA aan Duke University en een master elektro- en computertechniek aan NC State University.

“Dankzij zijn ervaring in agile product- en zakelijk leiderschap is Chris een fantastische toevoeging aan het directieteam van Selligent,” zegt CEO John Hernandez. “Chris en ik hebben de afgelopen jaren samengewerkt bij verschillende bedrijven in volle groei in Sillicon Valley, recent nog bij Cisco waar we een sterke groei van de Customer Care Technology Group realiseerden. Ik kijk ernaar uit om opnieuw met hem samen te werken en om zijn vaardigheden en ervaring te benutten om klanten-gericht succes te bekomen.”

 

Vandaag vertrouwen meer dan 700 merken uit de detailhandel, reissector, automotive, uitgeverij en financiële wereld op het Selligent-platform voor hun marketing. Denk maar aan bedrijven als InterContinental Hotels Group en ING. Met 10 kantoren in Europa en de Verenigde Staten en meer dan 50 agentschappen als partner biedt Selligent aan klanten in meer dan 30 landen een persoonlijke en plaatsgebonden service.

Gerelateerde berichten...