Worldline levert ’s werelds eerste luxe selfservice betaalautomaat aan Tiffany & Co in Londen

Worldline – Europees marktleider op het gebied van betaal- en transactiediensten – heeft ’s werelds eerste onbemande VALINA-betaalautomaat geleverd aan Tiffany & Co in het Verenigd Koninkrijk: een toonaangevende retailer die wereldwijd bekendstaat om zijn exclusieve sieraden en parfums.

Hier heeft Worldline haar eerste ‘alles-in-één’ op Android gebaseerde betaalmachine geplaatst voor contactloze betalingen. Dit heeft zij gedaan in samenwerking met de K6 Design Group, Jofemar en SV365 Technologies. Klanten van Tiffany & Co kunnen de nieuwe Tiffany-parfums met behulp van deze verkoopmachine aanschaffen in de nieuwe boetiek van Tiffany & Co in Covent Garden in Londen door middel van eenvoudige en snelle chip- en pintransacties, zonder bemiddeling van een verkoopmedewerker.

De luxe betaalautomaat is één van de laatste innovatieve oplossingen uit het portfolio van Worldline – bedrijfsonderdeel van Atos – dat op de 24ste plaats staat van de toonaangevende IDC FinTech Rankings Top 100. Deze ranglijst biedt een overzicht van ’s werelds topaanbieders van financiële technologie, gebaseerd op jaarlijkse omzetcijfers. Moederbedrijf Atos werd daarbij als 18e genoteerd op de IDC FinTech Rankings Top 25 Enterprise.

Atos biedt fintech-diensten in vier domeinen:

  • Klantbeleving: data-analyse, omnichannel toegang en mobiele betalingen/portemonnees
  • Operational excellence: IT-services en modernisering van oplossingen
  • Compliance: risicomanagement, compliance, fraudebestrijding, verslaglegging en cyber security
  • Zakelijke innovaties: datamanagement, cloud services, connected living en high-performance computing

“We zijn er trots op samen te werken met zo’n toonaangevend luxe merk dat altijd bereid is een stap verder te zetten om de beleving van haar klanten te versterken. Onze VALINA-betaalautomaat bij Tiffany & Co in Londen is de allereerste selfservice betaalautomaat in het Verenigd Koninkrijk. We hebben de ambitie dit concept ook te introduceren in andere hoogwaardige retail-omgevingen”, vertelt Vincent Roland, Managing Director van Worldline’s Merchant Services.

Gerelateerde berichten...