Fujitsu introduceert Fujitsu Uvance, een nieuw merk voor een duurzame wereld

Recent heeft Fujitsu een nieuw merk geïntroduceerd: Fujitsu Uvance. Onder dit merk valt een product- en dienstenportfolio met digitale oplossingen voor een duurzame wereld, zoals de Fujitsu ICT Sustainability Benchmark. We spreken hierover met Eline Adriaanse, lid van het sustainability team van Fujitsu Nederland.

Eline, waar staat Uvance voor?

Het woord ‘Uvance’ belichaamt een concept om alle universele dingen vooruit te laten gaan, ofwel te advancen, in een duurzame richting. Het toont Fujitsu’s vastberadenheid om een duurzamere wereld te creëren, waarin iedereen zijn dromen kan verwezenlijken, door het verbinden van mensen, technologie en ideeën.

Hoe beoogt Fujitsu Uvance de wereld duurzamer te maken?

Fujitsu Uvance maakt gebruik van onze technologische capaciteiten en probleemoplossende expertise op zeven belangrijke aandachtsgebieden. Vier daarvan zijn sectoroverschrijdend en hebben betrekking op de grotere uitdagingen van vandaag: duurzame productie, consumentenervaring, gezond leven en de vertrouwensmaatschappij. Op elk van deze gebieden bieden we meerwaarde voor onze klanten via drie horizontalen: digitale transformatie, bedrijfsapplicaties en hybride IT.

Kun je voorbeelden noemen?

Eén van de initiatieven waar we bij Fujitsu trots op zijn is onze samenwerking met Kawasaki City in Japan aan ‘The Happiest City’. Samen met een diverse groep mensen en organisaties werken we op vier gebieden aan de duurzame stad van de toekomst, te weten gezondheid, veiligheid, milieu en werk/leven. Dit doen we met toonaangevende technologieën zoals AI, 5G en supercomputing. Dichter bij huis hebben we bijvoorbeeld voor AB Inbev een Europese pilot uitgevoerd om de toeleveringsketen van gerst, van consument tot boerderij, volledig transparant en traceerbaar te maken voor een van zijn merken, Leffe.

Als jij CEO was van een bedrijf, waar zou je dan beginnen?

Ik merk dat er vooral gesproken wordt over duurzaamheid, milieu en sociale kwesties, maar dat de daadwerkelijke acties nog minimaal zijn. We moeten van duurzaam praten naar duurzaam doen. Zelf ben ik erg enthousiast over de ICT Sustainability Benchmark van Fujitsu. Deze service levert een assessment van de sterke en zwakke punten van organisaties op het gebied van duurzaamheid om te ontdekken op welke gebieden het duurzaamheidsprofiel verbeterd kan worden. Dit profiel wordt ontwikkeld door middel van een scan en de uitkomsten worden vervolgens vergeleken met meer dan 3500 andere organisaties uit de database van Fujitsu. Een belangrijk onderdeel van deze benchmark is een verbeterprofiel met concrete acties op vijf gebieden, zodat organisaties direct impact kunnen maken.

Hoe zie je de toekomst voor je?

De wereldbevolking is de afgelopen decennia spectaculair gegroeid, wat steeds complexere uitdagingen met zich meebrengt, zoals de toenemende sociaaleconomische verschillen en impact van klimaatverandering. Wij merken bij onze klanten dat iedereen bezig is met het uitstippelen van de koers die ze willen varen richting een betere toekomst. Ik zie dit ook bij mijn eigen werkgever, Fujitsu: we zijn echt een nieuwe weg ingeslagen om te transformeren in een bedrijf dat wil bijdragen aan een gelijkwaardige maatschappij en een duurzame wereld. Ik ben dus vol vertrouwen.

Voor meer informatie over Fujitsu Uvance bezoekt u onze website.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...