Knoworries introduceert Teams-bellen op basis van Operator Connect

Knoworries introduceert Teams-bellen op basis van Operator Connect

IT Servicebedrijf Knoworries zet vol in op de Modern Workplace. Dankzij de Teams Operator Connect-oplossing van Gamma kan nu ook gemakkelijk telefonie worden toegevoegd aan de propositie. Klanten staan te popelen om er gebruik van te maken.

De coronapandemie is wereldwijd een katalysator geweest voor het hybride werken: thuis als het moet en op kantoor wanneer het kan. Bedrijven en medewerkers plukken de voordelen van het tijd- en plaatsonafhankelijke werken. Knoworries speelt daarop in met het Modern Workplace-concept, gebaseerd op Microsoft-technologie. “Al in 2017 lanceerden wij, overtuigd van de voordelen en mogelijkheden van de cloud, de Modern Workplace als oplossing voor onze klanten. Dat was ver voor Corona”, aldus Marco Lutters, directeur van Knoworries.

Al meer dan 26 jaar voorziet deze Microsoft Gold Partner in state-of-the-art ICT-diensten. “Wij bouwen en beheren de ICT-omgeving van onze klanten. Ons team bestaat uit gedreven Microsoft-betweters. Wij maken de knip bij de primaire bedrijfsapplicaties, zoals ERP en CRM. Daar zijn de leveranciers van deze software beter in”, zegt Lutters. Sweet-spot is het middenbedrijf, met tussen de 20 tot 200 werkplekken, en zonder eigen ICT-afdeling. De sector maakt niet uit. “We krijgen vaak te horen dat we zouden moeten focussen op specifieke branches. Maar dat vinden wij niet nodig. Wij adresseren ICT-vraagstukken die voor alle bedrijven min of meer gelijk zijn: netwerken, security, Microsoft-applicaties, hardware”, zegt Lutters.

Werkbare telefonie-oplossing

Dat geldt ook voor telefonie. “Maar dat bleef steken in traditionele PBX-en. Tot Corona. Voor thuiswerken heb je meer nodig”. Wat ontbrak, was een werkbare oplossing voor bellen in Teams. Telefonie is en blijft een belangrijk communicatiemiddel. Helaas was het tot voor kort niet goed mogelijk mobiele en bedrijfstelefonie te integreren met de Modern Workplace. Tot Gamma Communications aan het begin van de afgelopen zomer de primeur had met de Teams Operator Connect-oplossing. Precies op tijd voor Knoworries om daarmee de functionaliteit van de Modern Workplace verder te verrijken.

“Er bestaan wel point-oplossingen voor het koppelen van telefonie met Teams, maar die zijn niet schaalbaar. Je moet dan per device een applicatie installeren en beheren. En een softphone installeren bij een Cloud PBX, kost zo een halfuur per device. Dat is voor een grotere organisatie niet te doen. Met Operator Connect regel je dat bedrijfsbreed door alleen maar een vinkje aan te zetten”.

Lutters merkte dat veel leveranciers van telefonie nog zoekende zijn. Gamma had beslist een voorsprong toen zij in de zomer samen met Microsoft Operator Connect lanceerden. Lutters was er dan ook als de kippen bij. “Het product is klaar. Gamma heeft laten zien dat zij snel klanten kunnen onboarden. En de service die Microsoft en Gamma samen bieden op deze oplossing is uniek. Onze klanten staan te springen om Teams-bellen te gebruiken”. Lutters is zo enthousiast over de mogelijkheden en de samenwerking, dat Knoworries business partner van Gamma is geworden. “Ik zie grote kansen, niet alleen voor onze bestaande klanten, maar ook voor new business”.

Einde van een tijdperk

Knoworries loopt voorop in innovatie. Dat wordt gezien in de markt. Jaar op jaar wint het bedrijf een FD Gazelle award voor snel en gezond groeiende bedrijven. De Modern Workplace is zo’n innovatie waar de markt op zit te wachten, zeker nu ‘Teams-bellen met Gamma’ daarin is opgenomen.

Tegenwoordig is die workplace zelfs klimaatneutraal: de ‘Carbon Neutral Workplace’. Lutters: “Wij willen elke klant uiterlijk in 2024 voorzien van een groene IT-omgeving. Elke online werkplek wordt eenvoudig gemonitord op uitstoot die dan milieutechnisch wordt gecompenseerd”. De ontwikkeling gaat door. Het op de voet volgen en verwezenlijken van de laatste innovaties is de kracht van het bedrijf.

Lutters: “Het MS Exchange tijdperk loopt af. Tot voor kort was de klant tevreden als alles goed werkte, nu wil deze dat meegedacht wordt over vernieuwing, beveiliging en transformatie”. Daar zijn nieuwe diensten en oplossingen voor nodig, bijvoorbeeld voor het managen van digitale identiteiten, wachtwoorden en signatures of om cloud-printing. Ook daar is het bedrijf mee bezig. “Met onze Modern Workplace, Security-dienst voor MKB-Nederland en Teams-bellen met Gamma loopt Knoworries voorop in de techniek. En we blijven vooruit kijken, stip op de horizon, voor realistische en meerwaarde voor onze klanten. Met Microsoft en Gamma Communications hebben we daar uitstekende partners voor”.

Lees ook: