Deurwaardersloket-as-a-Service oplossing voor gemeente Tilburg

De G4 kennen de voordelen van het elektronisch afhandelen van Verzoeken om Informatie (VOI) van gerechtsdeurwaarders. Andere gemeenten krijgen nog altijd vele honderden poststukken per maand die zij handmatig verwerken. Door de trage responstijden vinden er tussentijds soms onterechte beslagen plaats bij burgers, met als gevolg veel ergernis, extra werk en hoge boetes.

´Kan dat niet anders?´, dacht de gemeente Tilburg. Omdat de gemeente niet kon aansluiten op de dienstverlening van de G4, ontwikkelde zij samen met ESTREME een eigen dienst, waarop ook andere gemeenten nu eenvoudig kunnen aansluiten: het Deurwaardersloket-as-a-Service.

Gemeenten betalen eenmalige aansluitkosten van € 12.500 en 30 cent per eVOI. ESTREME implementeert het systeem binnen zes weken, doet de eventuele dataformaatwijzigingen en is verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer. Brigitte Heuvels, teammanager Terugvordering Uitkeringen bij de gemeente Tilburg: “Vervelend en tijdrovend werk valt weg. Dat gebeurt helemaal onder water. We halen nu heel snelle responstijden. Fijn voor de burger en voor ons.”

Gerelateerde berichten...