“Wij zijn een familie”

Al twintig jaar verzorgt Facility Management Activities (FMA) detacheringsdiensten in de ICT. Oprichter en directeur Henk Hak begon in 1996 op zijn zolderkamer. Vandaag de dag is hij naast zijn directietaken nog altijd actief in het ‘echte werk’: accountmanagement en het recruiten van goede ict’ers. Dat tekent het karakter van dit bedrijf met hart voor ICT en de mens.

 

Wilma van Lieshout, Recruiter/Accountmanager legt uit wat deze middelgrote ict-dienstverlener verder zo bijzonder maakt. “Wij vinden het met name belangrijk dat medewerkers zich thuis voelen bij FMA. Bij ons zijn ze geen nummer. We staan echt klaar voor ze, niet alleen in zakelijk opzicht, maar ook wanneer er op privégebied iets speelt. Hierdoor houdt iedereen het gevoel dat ze in dienst zijn bij FMA in plaats van bij de opdrachtgever. Wij zeggen wel eens: ‘FMA is een familiebedrijf, alleen is niemand familie’. Dat is bij diverse grote detacheringsbureaus niet altijd het geval, ondanks mooie beloftes op dat vlak. De vele verschuivingen binnen accountmanagement en fieldmanagement doen daar geen goed aan. Onze manier van omgaan met elkaar werkt ook door naar de klant. Die kan erop vertrouwen dat iemand van FMA niet binnen een half jaar weer vertrokken is.”

 

Co-sourcing

FMA detacheert voornamelijk skilled servicedeskmedewerkers, systeembeheerders en in mindere mate ook software/applicatieontwikkelaars. “De meeste van onze medewerkers zitten qua ict-opleiding op MBO-niveau,” vertelt Van Lieshout. “Het is een bewuste keuze van FMA om de frontend-taken bij een klant in te vullen. Voor veel bedrijven horen die taken nu eenmaal niet tot hun core business. In het verleden is dit vaak uitbesteed, maar dat verliep niet altijd naar wens. Daarom hebben veel organisaties het weer geheel of gedeeltelijk in huis gehaald. Wij zijn er heel sterk in om dat deel voor een bedrijf op te vangen. Dat kan in de vorm van detachering, maar in toenemende mate bieden we het aan in de vorm van co-sourcing. Wij leveren dan niet alleen de mensen, maar ook hun specifieke certificeringen, wij zorgen voor de planning en voor vervanging bij verlof of ziekte. De uiteindelijke regie blijft bij de opdrachtgever. Die beslissen wat ze willen, welke kant ze opgaan. Wij garanderen de continuïteit van de frontoffice. Afspraken omtrent continuïteit, beschikbaarheid en integriteit worden vastgelegd in een Service Level Agreement. Daarnaast helpen we bedrijven ook met het naar de cloud gaan.”

 

Thuis

Van Lieshout benadrukt het belang van goede certificering. “Anno 2016 moet een systeembeheerder of een servicedeskmedewerker meer dan ooit allround zijn. Iemand moet naast kennis over Microsoft ook thuis zijn in Citrix, VMware, helpdesk applicaties enzovoort. Daarom krijgen de mensen niet alleen de opleidingen die wij belangrijk vinden, maar wordt er ook gekeken naar de ontwikkeling en ontplooiing van de medewerker zelf. Het spreekt voor zich dat we ook kijken naar de juiste werkervaring. Door deze brede scope voelen onze mensen zich thuis in iedere soort organisatie. Al blijven ze deel uitmaken van de FMA-familie.”

 

 

Bezoek de vernieuwde website van FMA: www.fma.nl

Gerelateerde berichten...