Canvas Holidays zet kamp op met Ingenico ePayments

Ingenico ePayments, de online en mobile commerce divisie van Ingenico Group, gaat samenwerken met Europa’s nummer één campingspecialist, Canvas Holidays. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Canvas biedt al meer dan 50 jaar door heel Europa campingtrips aan voor de hele familie voor klanten in Nederland, België, Duitsland, Ierland en Groot-Brittannië. Om dit klantenbestand verder uit te bouwen door de rest van Europa, heeft Canvas Ingenico ePayments uitgekozen als partner. Ingenico biedt gelokaliseerde betaalopties, waarbij de betaalomgeving wordt aangepast aan de lokale betaalmethoden.

Canvas constateerde dat klanten die terechtkomen op een betaalpagina die niet in hun eigen taal is en een vreemde valuta hanteert, eerder gefrustreerd raken en de transactie niet afronden. Bovendien wilde Canvas klanten meer betaalmogelijkheden en de mogelijkheid van een betalingsregeling aan kunnen bieden.

In Nederland kunnen klanten van Canvas nu gebruikmaken van de meest populaire betaalmethode, iDeal, waardoor het aantal overboekingen sterk gedaald is. Hiermee ontvangt Canvas direct de betalingen en worden deze niet meer via de bank omgeleid. In België en Duitsland blijken Sofort en Mister Cash ook populaire betaalmethoden te zijn.

In de afgelopen vier jaar zag Canvas het aantal mobiele betalingen op tablet en telefoon toenemen. Ingenico maakt de groei van dit kanaal mogelijk door volledige mobiele optimalisatie aan te bieden. Klanten kunnen nu ook betalen via een flexibele, terugkerende betaaloptie van Ingenico ePayments, waarbij het totaalbedrag wordt verspreid over een aantal maandelijkse betalingen. Met Ingenico hebben klanten van Canvas nu de maximale keuze uit veilige betaalopties, en deze nieuwe mogelijkheden worden volledig benut.

Canvas profiteert nu van snellere en meer transparante rapportages. Het bedrijf heeft direct inzicht in de dagelijkse kosten, waarbij iedere transactie wordt meegenomen en gekeken kan worden naar de kosten die betrekking hebben op zo’n transactie.

David Haig, Head of IT, Canvas Holidays, geeft aan: “Ons vertrouwen in de kennis die Ingenico ePayments heeft van betaalmogelijkheden op lokale markten zorgt ervoor dat we probleemloos op nieuwe markten in kunnen zetten. We willen ons nu gaan richten op klanten uit heel Noord-Europa.”

Anouk Arendt, Head of Sales Multi-Channel Benelux bij Ingenico ePayments: “Door effectieve lokalisatie biedt Canvas een vertrouwde betaalomgeving, en wordt de frictie weggenomen van de uitwerking van een nieuw betalingssysteem, het berekenen van wisselkoersen en het vertalen naar een vreemde taal. Canvas is een geliefd familiemerk en we kijken ernaar uit om de populariteit in heel Europa te vergroten.”

Door gebruik te maken van het consistente overkoepelende platform en tegelijk lokale betaalmogelijkheden aan te bieden kan Canvas hoog inzetten en vertrouwen hebben in hun kracht om uit te breiden naar de rest van Europa.

Gerelateerde berichten...