Forrester: Bynder is ‘strong performer’ in Digital Asset Management for Customer Experience

Het Amsterdamse Bynder, dat vorige week een investering van meer dan 20 miljoen euro kreeg, maakt vandaag bekend dat het deel uitmaakt van The Forrester Wave: Digital Asset Management for Customer Experience, Q3 2016, een rapport door Forrester Research Inc. Bynder is onderdeel van een groep van twaalf bedrijven die door Forrester zijn uitgenodigd om deel te nemen. Het Amsterdamse bedrijf werd omschreven als een ‘Strong performer’.

Het rapport noemt Bynder een ‘veelbelovende verkoper, die snelle groei en een grotere marktvraag ervaart’. De oplossing wordt omschreven als een combinatie van ‘DAM (digital asset management, red.) met meerdere marketing resource management en contentmarketing mogelijkheden. Andere onderscheidende kenmerken zijn de focus op SaaS en de ondersteuning van contentmarketing, samenwerking en digitale rechten.’ Daarnaast stelde het rapport het volgende: ‘[…] klanten geven positieve feedback op de gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit van de oplossing.’

Chris Hall, CEO van Bynder, stelt: “Er is steeds meer vraag naar content. Daarnaast is er een toename van het aantal marketingkanalen. Iedere brand heeft met hetzelfde probleem te maken: er moeten enorme hoeveelheden assets worden gemanaged. Of het nu gaat om bestanden, afbeeldingen of video. Bij de meeste marketingafdelingen is het op dit gebied één grote chaos.”

Het rapport volgt op het nieuws van de investering in Bynder vorige week. Insight Venture Partners investeerde meer dan 20 miljoen euro, om zo branding automation op de kaart te zetten en de internationale groei van Bynder te bevorderen.

Hall vervolgt: “We geloven dat de erkenning als ‘strong performer’ in deze Forrester Wave bevestigt dat Bynder kan slagen in de DAM-markt. Met onze sterke visie en de recente investering kunnen we branding automation als nieuwe categorie op de kaart zetten. Zo kan DAM nog beter worden toegepast, door gebruik te maken van de kracht van de cloud.”

Meer dan 350 internationale bedrijven, waaronder KLM en innocent Drinks, maken al gebruik van Bynder’s oplossing om op eenvoudige wijze content als documenten, afbeeldingen en video’s te maken, vinden en gebruiken.

Ruim 150.000 brandmanagers, marketeers en creatieveling maken dagelijks gebruik van Bynder’s branding portals. Bynder maakt het mogelijk om op internationale schaal samen te werken aan marketingmateriaal, dat vervolgens met één druk op de knop kan worden gemaakt en goedgekeurd. Merken zetten Bynder in om de time-to-market te verkorten en op alle channels volledige merkconsistentie te realiseren. De samenwerking over de gehele organisatie wordt hier significant eenvoudiger van.

Gerelateerde berichten...