HPE breidt partnerprogramma verder uit met nieuwe programmaonderdelen

Hewlett Packard Enterprise (HPE) kondigt vandaag belangrijke veranderingen aan binnen het HPE Partner Ready-programma. Dankzij deze aanpassingen kunnen solution providers sneller groeien doordat ze beloond worden voor investeringen binnen groeigebieden zoals composable infrastructure, hyperconverged oplossingen, storage, software en consumption-based services. Het programma biedt daarnaast ook een eenvoudiger, wereldwijd consistent design zodat partners nog gemakkelijker kunnen samenwerken met HPE.

Het vernieuwde HPE Partner Ready-programma wordt per 1 november 2018 ingevoerd en bevat de volgende belangrijkste updates:

  • Beloningen voor investeringen in groeimarkten, met meer korting en snellere toegang tot aantrekkelijke membership privileges en bijbehorende voordelen.
  • Verbeteringen van het programma om partnering met HPE nog verder te vereenvoudigen, inclusief beloningen vanaf de eerste verkoop zonder barrières, caps of targets.
  • Wereldwijde consistentie binnen het programma met zichtbaarheid in de hele verkoopcyclus, één consistent transactieproces voor quoteconfiguratie en een snellere prijsbepaling.
  • Nieuwe trainingscategorieën om partners te helpen hun verkoopcapabilities verder te versterken en meer technische kennis en expertise op te doen.

“HPE verbetert het toonaangevende partnerprogramma; de partnerervaring wordt zo verder verbeterd en het wordt nog eenvoudiger en winstgevender om zaken met ons te doen”, aldus Paul Hunter, Wordwide Partner Sales Leader bij HPE. “Partners kunnen meer omzet genereren door middel van sterkere focus op high growth marktgebieden. Daarnaast kunnen partners hun skills verbeteren door middel van nieuwe trainingen en competenties, zodat ze oplossingen in de toekomst beter en efficiënter kunnen verkopen.”

Solution Provider partners worden beloond voor shift naar groeimarkten

De hyperconnected wereld van vandaag heeft voor een data-explosie gezorgd en heeft de snelheid van zakendoen enorm doen toenemen. Organisaties omarmen daarom oplossingen die hun snelheid en wendbaarheid vergroten en hun inzichten en acties naar aanleiding van data-analytics verbeteren, waarbij ze gebruik kunnen maken van flexibele IT-consumptiemodellen.

HPE beschikt over een innovatief portfolio van producten en services, waarmee klanten succesvol kunnen profiteren van deze trends. De toevoegingen binnen het HPE Partner Ready-programma zorgen ervoor dat solution providers beloond worden voor sales binnen deze productcategorieën in het HPE-portfolio.

Het programma bevat een vereenvoudigd kortingsmodel met hogere beloningen voor de verkoop van high-growth producten en services – composable en hyperconverged oplossingen als HPE Synergy en HPE SimpliVity, storageoplossingen als HPE Nimble Storage en HPE 3PAR, softwareoplossingen als HPE OneView en HPE OneSphere en servicegerichte oplossingen als HPE GreenLake en HPE Datacenter Care. Verder wordt het HPE Engage & Grow partner incentive program verder uitgebreid met deze producten en diensten. Partners worden via dit programma beloond voor verkoop van het HPE-portfolio en dankzij de uitbreidingen van het programma komen nog meer partners en medewerkers van partners hiervoor in aanmerking.

De verschuiving naar financiële modellen op basis van consumptie, waarmee klanten per maand betalen voor de verbruikte infrastructuur en daarmee kapitaalkosten vermijden, is een belangrijke trend in de industrie. Volgens IDC is de inkoop op basis van verbruik in 2020 goed voor ongeveer 40 procent van de IT-infrastructuuruitgaven van organisaties.

3 Om mee te gaan met deze marktverschuiving voegt HPE een nieuwe competentie toe aan het HPE Partner Ready-programma voor HPE GreenLake, HPE’s services voor pay-per-use IT-oplossingen on-premise. Bovendien wordt een flinke korting verleend aan HPE Partner Ready for Services-partners voor op oplossingen die op consumptie gebaseerd zijn.

Als onderdeel van programma-aanpassingen versnelt HPE ook toegang tot membership privileges binnen het HPE Partner Ready-programma. Daarmee worden hogere levels en bijbehorende voordelen sneller toegankelijk. Zo worden de criteria voor een nieuwe Hybrid IT-specialisatie ontworpen om tot vijf keer snellere progressie te maken binnen de partnerlevels.

Eenvoudig programmadesign om partnering met HPE te vereenvoudigen
HPE heeft het HPE Partner Ready-programma voor FY19 vereenvoudigd. Partners worden wereldwijd beloond vanaf de eerste verkoop, zonder barrières, caps of targets. Deze verandering zorgt voor een eenvoudiger model voor channel partners en betere voorspelbaarheid van kortingsniveaus.

Daarnaast kunnen HPE Partner Ready for Services-partners profiteren van een gestroomlijnd compensatieframework voor HPE Pointnext. De servicestructuur is een gesimplificeerd model met slechts vier wereldwijd consistente kortingselementen. Voorheen waren dit er 14. De hoogste korting legt de nadruk op de HPE GreenLake consumption-based IT-oplossing.

Wereldwijde consistentie binnen het programma
Het HPE Partner Ready-programma is een eenvoudig, transparant programma, ontworpen om partners in staat te stellen zich te richten op hun klanten. Vanaf november hebben partners volledig overzicht op de gehele salescyclus, een consistent transactieproces voor begrotingsconfiguratie en een snellere prijsbepaling met één gegevensbron. De wereldwijde uniformiteit van het HPE Partner Ready-programma levert een responsieve supportroute voor partnersales dankzij een toegankelijke en toegewijde wereldwijde community.

“Het toonaangevende HPE Partner Ready-programma komt voort uit de lange relaties die wij met onze partners hebben gebouwd via een stabiel partnerprogramma”, stelt Hunter. “We zoeken constant naar manieren om het programma te verbeteren zodat channel partners op ons kunnen blijven rekenen om groei te stimuleren via een voorspelbaar verdienpotentieel.”

Meer technische ondersteuning en expertise
De technische presalesmedewerkers en solution architects van HPE-partners leiden digitale transformatieprojecten voor klanten. HPE helpt partners zich verder te ontwikkelen in groeisegmenten door partnertrainingen, certificeringen en competenties af te stemmen op higher value verkoopprioriteiten, gekoppeld aan markttrends.

HPE rolt tot slot een wereldwijde technische community uit voor HPE presales en channel presales. Deze community biedt engagement- en trainingsmogelijkheden zodat partners nog betere, innovatieve digitale transformatieoplossingen aan hun klanten kunnen leveren. Meer informatie over deze community volgt bij de formele lancering van het programma.

Gerelateerde berichten...