Mollie opent development hub in Lissabon

Mollie, een van de snelst groeiende payment service providers (PSP’s) in Europa, opent een development hub in Lissabon, Portugal. Het kantoor zal in 2023 ruimte bieden aan meer dan honderd Mollies en is onderdeel van Mollies plannen om de snelheid van zijn productontwikkeling te vergroten.

Deze aankondiging volgt slechts een paar weken na Mollies Series C-ronde, waarbij het bedrijf 665 miljoen euro ophaalde. Mede dankzij deze financieringsronde is Mollie nu 5,4 miljard euro waard.

Diogo Antunes, Senior Engineering Manager bij Mollie, zal optreden als manager van de Lissabon Development Hub en heeft ambitieuze doelstellingen op het gebied van recruitment. Mollie verwacht eind 2021 meer dan twintig nieuwe mensen te hebben aangenomen, met een focus op software engineers en product managers. Eind 2022 zal de hub circa zestig werknemers hebben, en in 2023 zal dat aantal oplopen tot ruim honderd.

Marco dos Santos, CTO van Mollie: “Mollie is inmiddels een van de grootste niet-beursgenoteerde Fintechs van Europa. We zijn van plan om onze productontwikkeling te versnellen om te voldoen aan de veranderende eisen van onze ruim 120.000 klanten. We kijken ernaar uit om naar Portugal uit te breiden. Lissabon is een fantastische plek voor onze nieuwe development hub, omdat er duizenden getalenteerde software engineers en product managers in de regio te vinden zijn. Lissabon heeft een sterk en snel groeiend technologie-ecosysteem en er zijn verschillende uitstekende universiteiten gevestigd met een focus op wetenschap en engineering. Daarnaast biedt deze stad belangrijke mogelijkheden voor marktuitbreiding in de toekomst.”

Antunes: “Marco en ik zijn goed op de hoogte van de grote hoeveelheid ervaren en aanstormend engineering-talent in Lissabon. Ik kijk ernaar uit om de leiding te hebben over onze nieuwe development hub en om Mollie te helpen zijn visie te realiseren en de meest geliefde payment service provider ter wereld te worden.”

Mollie’s best-in-class producten, eenvoudige en transparante prijzen en uitstekende klantenservice, in combinatie met de afwezigheid van lock-in-contracten, hebben gezorgd voor een snelle, aanhoudende groei. Mollie werkt met partners als Klarna, WooCommerce en web-agency’s om eenvoudige, betrouwbare en onderscheidende producten te leveren voor mkb’s. Onder meer Otrium, Crisp, Gymshark maken al gebruik van Mollies diensten. Met de Series C-investering zijn er daarnaast plannen om het productportfolio uit te breiden naar financiële diensten voor mkb’s. Daarover heeft de in april aangestelde Chief Product Officer Rogier Schoute de leiding.

 

Gerelateerde berichten...

X