NGDATA haalt meer dan 16 miljoen euro op voor wereldwijde groei

NGDATA®, het softwarebedrijf dat oplossingen ontwikkelt voor het beheer en optimaliseren van klantervaringen, heeft meer dan 16 miljoen euro opgehaald in een Series C investeringsronde.

De investeringsronde werd geleid door HPE Growth Capital met deelname van bestaande investeerders, waaronder Idinvest Partners, Pamica, SmartFin Capital, Capricorn Venture Partners en Nausicaa Ventures.

NGDATA is enorm aan het groeien; in januari 2017 haalde het bedrijf al een bedrag van 9,4 miljoen dollar binnen tijdens een investeringsronde en realiseerde hiermee een recordgroei. Met de overname van Eccella in mei 2017 voegde NGDATA waardevolle expertise op het gebied van data-management toe aan zijn portfolio en breidde het bedrijf uit naar meer landen in Noord-Amerika, Europa en Azië.

Daarnaast realiseerde NGDATA belangrijke updates voor zijn klantendataplatform Lily™, waardoor er nieuwe attributie- en experience-opties zijn toegevoegd. Dit helpt marketeers beter gebruik te maken van klantgegevens om klanten effectiever te betrekken en tegelijkertijd hun marketinginspanningen nauwkeuriger te volgen en zo de marketinguitgaven te optimaliseren.

Het geld dat met deze investeringsronde is opgehaald, zal voornamelijk worden gebruikt om de wereldwijde groei van NGDATA te versnellen. Ook wil NGDATA zijn visie versterken om de beste partner voor digitale transformatie te zijn en de klantgerichtheid binnen organisaties helpen verbeteren.

“We kijken al enige tijd naar verschillende bedrijven in de segmenten big data management en marketing software”, zegt Manfred Krikke, Partner bij HPE Growth Capital.

“Wat we goed vinden aan NGDATA is dat ze hun klanten – zoals grote banken, telecom-, media- en nutsbedrijven – een data-infrastructuur bieden die alle klantgegevens van hun interne systemen combineert met databronnen van derden. Daarnaast biedt het realtime analytics-mogelijkheden, zodat ze precies de juiste boodschap kunnen leveren, op het juiste moment en aan de juiste consument, zonder dat deze worden overvoerd met aanbiedingen. Dit is een sterke waardepropositie omdat het leidt tot tevreden klanten, betere klantenconversie en een veel grotere marketingefficiëntie.”

“Het gedrag van de consument verandert. Bedrijven realiseren zich hierdoor hoe waardevol een customer data-platform is”, aldus Luc Burgelman, CEO van NGDATA. “Sinds vijf jaar helpt NGDATA marketeers om elke interactie tijdens de klantreis te verbeteren. We hebben Lily ontworpen en voortdurend verbeterd om slimmere, beter geïnformeerde klantervaringen te leveren. Deze financiering bevestigt niet alleen ons enorme succes bij het bereiken van deze doelen, maar ondersteunt ook onze inzet om wereldwijd een vooraanstaande aanbieder van een sterk customer data-platform te zijn.”

Lily maakt klantervaringen inzichtelijk voor organisaties door het combineren van data. Ook stuurt het platform aan op acties om klantervaringen te verbeteren. Lily biedt inzicht in klantinteracties – real-time en in interacties die eerder hebben plaatsgevonden – vanuit verschillende bronnen. Hierdoor hebben bedrijven een volledig beeld van alle individuele klanten en kunnen zij zorgen voor klantinteracties die de NPS (Net Promoter Score) verhogen en de klantenbinding versterken.

“NGDATA blijft werken aan zijn visie om bedrijven in staat te stellen klantgerichte marketing te leveren”, vertelt Michel Akkermans, voorzitter van NGDATA. “De investeerders zijn onder de indruk van de dynamiek van het bedrijf en zien potentie in de belangrijke en groeiende markt die NGDATA bedient.”

 

Gerelateerde berichten...