Nieuw: NFON voor Skype for Business

NFON AG, toonaangevend wereldwijd leverancier van cloudtelefoniesystemen, lanceert NFON voor Skype for Business. Dit is een complete Unified Communications-oplossing (UC) met de voordelen van het NFON-cloudtelefoniesysteem. Jürgen Städing, Chief Product Officer van NFON AG: “Werken aan projecten vindt vandaag de dag decentraal plaats. Wanneer alle communicatiemiddelen gecombineerd worden en medewerkers gezamenlijk aan documenten kunnen werken, zijn processen efficiënter in te richten en kosten te besparen.”

Skype for Business is door Microsoft ontwikkeld voor realtime samenwerking, IP-telefonie en videoconferencing. “Daarbij worden de eisen die deze dienst aan de telefooncentrale van een bedrijf stelt, vaak vergeten”, zegt Städing. NFON voor Skype for Business combineert bekende Skype-mogelijkheden, zoals Instant Messaging voor snelle communicatie en videochat, met de talrijke voordelen van NFON-cloudtelefonie. Het NFON-cloudtelefoniesysteem onderscheidt zich door zijn intelligentie (met meer dan 150 verschillende features), eenvoudige bediening (zowel bij het inrichten als het dagelijkse gebruik), het hoge besparingspotentieel (geen vast contract, maar afrekenen op basis van het aantal aansluitingen), de ongelimiteerde capaciteit en de hoogwaardige ‘Made in Germany’-kwaliteit (beschikbaarheid, databescherming en door de TÜV gecertificeerde spraakkwaliteit).

“NFON voor Skype for Business –  ideale combinatie van twee werelden”

Städing: “Deze uiteenlopende voordelen maken NFON Skype for Business een zeer aantrekkelijke oplossing voor elk type bedrijf of elke branche. Vooral doordat niet iedere deelnemer hoeft te beschikken over Skype om deel te kunnen nemen aan de onderlinge communicatie. Dat zorgt voor flinke besparingen, biedt organisaties maximale flexibiliteit en het beste uit twee werelden.”

Bij NFON voor Skype for Business is de interface van Skype standaard geïntegreerd in het NFON-cloudtelefoniesysteem. Voordeel: de Skype-cliënt fungeert daardoor als een volwaardig eindgebruiker-device binnen het telefoniesysteem en kan ook onderdeel zijn van een groep of Automatic Call Distribution (ACD) van het NFON-telefoniesysteem. Daardoor is NFON voor Skype for Business bijvoorbeeld ook in callcenters inzetbaar zonder dat aanpassingen aan de Skype-interface nodig zijn. Groeps- en ACD-functies (automatisch binnenkomende oproepen verdelen) zijn immers standaard beschikbaar in NFON.

“Native integratie van NFON”

Een ander voordeel is de individuele aanpasbaarheid van de systeemconfiguratie. Wanneer een organisatie alleen de UC-afdelingen met Skype for Business uitrust, is het mogelijk alleen intensieve gebruikers toegang te geven tot deze oplossing. Tegelijkertijd zijn alle partijen voorzien van volledige telefoniefunctionaliteit en via het openbare-telefoonnet te bereiken. Zo is de hoogwaardige Autoprovisioning-functie van het NFON-cloudtelefoniesysteem voor het installeren en beheren van kantoortelefonie volledig te benutten. Dat biedt grote voordelen bij de uitrol van NFON voor Skype for Business en het dagelijkse onderhoud. Zo zijn kosten te optimaliseren en blijft de telefonieomgeving schaalbaar en flexibel.

Gerelateerde berichten...