Nutreco gaat voor ‘digital’ om de productiviteit van agrariërs te verhogen en een nieuw bedrijfsmodel te bieden

Infor, een leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, maakt bekend dat Nutreco, wereldleider in diervoeding en visvoer, Infor CloudSuite Food & Beverage gaat inzetten. Het bedrijf wil hiermee zijn transformatieproject ondersteunen ter voorbereiding op de digitale toekomst. Naast het leveren van dierenvoeding en visvoer biedt Nutreco boeren ook holistische voedings- en gezondheidsdiensten voor dieren, waarmee ze hun opbrengst kunnen optimaliseren en beter kunnen voldoen aan de wereldwijde vraag naar vlees en vis.

Nutreco is al meer dan 80 jaar actief in de diervoedingsindustrie en heeft diepgaande kennis en ervaring in de voedings- en gezondheidsbehoeften van dieren, waaronder de koe en de zalm. Door de voermix te optimaliseren kan Nutreco zowel de gezondheid van dieren als de opbrengst verbeteren en klanten helpen hun winstgevendheid te verhogen. Met meer dan 100 productiebedrijven in 35 landen en 11 R&D-centra in zeven landen is het van cruciaal belang om deze inzichten te gebruiken om klanten te ondersteunen en waarde te bieden.

Als onderdeel van zijn digitale transformatie heeft Nutreco een wereldwijd platform nodig om belangrijke informatie te consolideren, contextualiseren en communiceren. De wereldwijde implementatie van een modern cloudplatform met 3000 gebruikers helpt om de wereldwijde processen bij Nutreco te harmoniseren, de operationele risico’s te verminderen en de digitale strategie te ondersteunen.

Nutreco werkt samen met H&L Digital, het digitale bureau van Infor, aan zijn transformatiestrategie. Die omvat het creëren van een nieuwe klantervaring voor Nutreco’s clientèle – de agrariërs. Zij kunnen hun specifieke eisen kenbaar maken en vragen stellen ten aanzien van elk aspect van de voeding of gezondheid van dieren. Hierdoor ontstaat een nieuwe onderscheidende dienst en waardestroom voor Nutreco. Als onderdeel van de volgende fase wordt de relatie met Infor ook uitgebreid. Nutreco gaat het GT Nexus commerce netwerk van Infor inzetten om de supply chain te digitaliseren en om de wereldwijde zichtbaarheid van en de samenwerking rond bestellingen en de voorraad te verbeteren.

“Onze agrarische klanten staan voor complexe uitdagingen. Dieren groeien soms niet zoals verwacht, bijvoorbeeld als een koe meer voer nodig heeft. Ook kunnen de pH-waarden van het water de groei van vissen beïnvloeden en tot gezondheidsproblemen leiden. En als daar niets mee wordt gedaan kan het van invloed zijn op het welzijn van het dier en op de opbrengst”, aldus Henry van de Ven, CIO en Digital Leader bij Nutreco. “Een bedrijfsmodel dat gericht is op het leveren van kennisdiensten op het gebied van dierengezondheid en voeding is een geweldige kans om onze klanten meer waarde en differentiatie te bieden. De sleutel tot het succes is echt het opschalen van dit model en het op een manier te leveren die een gepaste en indrukwekkende klantervaring creëert.”

Van de Ven vervolgt: “Digitale transformatie is het hart van wat we in dit opzicht doen. Het was daarom absoluut noodzakelijk dat we met een partner – geen leverancier – werken waar we blind op kunnen vertrouwen zodat we ons einddoel kunnen bereiken. Wij hebben groot vertrouwen in het Infor-team en zijn zeer enthousiast om ons transformatieproject met hen voort te zetten en tastbare waarde en voordelen te zien bij elke fase ervan.”

“Alle bedrijven beginnen de mogelijkheden te zien die ‘digital’ biedt”, aldus Andrew Kinder, VP Industry Strategy bij Infor. “Voor Nutreco was de overstap naar een cloudmodel cruciaal om de wereldwijde risico’s te verminderen en de processen in de meer dan 100 fabrieken te consolideren. Door digitale technologieën te gebruiken om de operationele efficiëntie te verbeteren en nieuwe diensten te creëren, bevindt Nutreco zich in een sterke positie om eindklanten in de agrarische sector waarde te bieden en het marktaandeel te vergroten.”

 

Gerelateerde berichten...