Toyota Motor Europe en Dassault Systèmes werken nauw samen bij productie digitaal marketingmateriaal

Toyota Motor Europe en Dassault Systèmes zijn een driejarige samenwerking aangegaan om bij de productie van marketingmateriaal dubbelwerk te voorkomen. De concerns streven naar een efficiënter productieproces voor het marketingmateriaal van Toyota, met content die heel gemakkelijk kan worden aangepast aan de specifieke eisen en wensen die gelden in individuele landen.

Bij het vervaardigen van marketingmateriaal voor de verkoop van auto’s vindt veel dubbelwerk plaats. Naast CAD-bestanden en tekeningen die bedoeld zijn voor de productie worden bijvoorbeeld ook veel aparte schetsen en animaties gemaakt voor productpresentaties op onder andere websites en informatiezuilen.

Virtual Garage
Met de oplossing Virtual Garage van Dassault Systèmes kan Toyota Motor Europe gebruikmaken van 3DEXCITE-visualisatieapplicaties. Deze bieden de mogelijkheid om het digitale productieproces van marketingmateriaal te optimaliseren.

3DEXCITE maakt het mogelijk om engineeringinformatie te gebruiken voor het creëren van marketingmateriaal dat de juiste emotionele toonzetting kent voor de specifieke doelgroepen waar het autoconcern zich op richt. Ook kunnen hiermee modellen, productinformatie en bijvoorbeeld kleuren altijd accuraat en consistent via alle beschikbare contentplatformen worden gepresenteerd.

Digitale productie
Met deze digitale productiemethode kunnen consumenten bij het kiezen van een nieuwe auto allerlei content van hoge kwaliteit bekijken. Denk aan brochures, video’s, webconfigurators en andere content. De getoonde modellen, kleuren en dergelijke kunnen hierbij heel eenvoudig aan lokale voorkeuren worden aangepast.

Voor Toyota Motor Europe geldt bovendien als voordeel dat het altijd volledige controle behoudt over deze content. Alle modellen, kleuren, uitvoeringen, maar ook alle specificaties, teksten en dergelijke worden altijd op een consistente en accurate wijze op alle online en offline platformen weergegeven – ongeacht de locatie van de gebruiker.

Buying journey
Digitale technologie speelt een steeds grotere rol bij de beslissingen die consumenten nemen als het gaat om het aanschaffen van een auto. Of zij zich nu vrijblijvend oriënteren of al dicht tegen een aankoopbeslissing aan zitten, in alle fasen van de ‘buying journey’ dienen zij geïnspireerd te worden. Zodat de kans dat zij terugkeren voor additionele informatie en een daadwerkelijke aanschaf verder kan worden vergroot.

Gerelateerde berichten...