Siteimprove introduceert nieuwe Digital Certainty Index

Siteimprove presenteert de Digital Certainty Index™ (DCI™). Dit is een belangrijke mijlpaal in de voortdurende verbetering van het Siteimprove Intelligence Platform, het kernproduct van Siteimprove dat vandaag de dag door meer dan 6.000 organisaties wereldwijd wordt gebruikt voor het beheer van hun digitale aanwezigheid.

DCI is een unieke prestatie-indicator waarmee de effectiviteit van een website kan worden gemeten op basis van een aantal verschillende parameters waaronder SEO en toegankelijkheid, die zorgvuldig zijn geselecteerd en per branche kunnen verschillen. Dankzij de DCI kunnen gebruikers op een gepersonaliseerde en prettige manier hun website beheren en eenvoudiger dringende problemen identificeren en oplossen.

Verder kunnen ze met de DCI hun eigen digitale prestaties vergelijken met die van een groep branchegenoten en zo eenvoudig zien of ze op belangrijke gebieden achter- of juist voorlopen.

“Vanwege de grote hoeveelheden gegevens en de talloze meetmethoden kan het heel lastig zijn om exact te bepalen hoe goed je website presteert. Met de DCI stellen we organisaties in staat hiervan een duidelijk en objectief beeld te krijgen met behulp van een betrouwbare tool, die zelfs benchmarking van branchegenoten omvat. In plaats van losse, moeilijk te interpreteren gegevenspunten combineren we alle relevante indicatoren in één simpel getal dat de kracht van je digitale aanwezigheid aangeeft”, aldus Morten Ebbesen, CEO van Siteimprove.

Op het hoogste niveau toetst de DCI de prestaties van een website op drie belangrijke gebieden: Quality Assurance, SEO en (Digital) Accessibility. De totale DCI – een score variërend van 0 tot 100 – geeft een algemeen overzicht van de prestaties van de website op deze gebieden, maar gebruikers kunnen ook inzoomen op de prestatiegegevens van de deelgebieden en praktische verbetertips krijgen.

Ook lanceert Siteimprove een nieuwe versie van zijn dashboard. “In het nieuwe Dashboard worden gebruikers stapsgewijs door ons platform geleid en worden ze met praktische tips aangemoedigd om uit te proberen op welke verschillende manieren ze hun digitale aanwezigheid kunnen verbeteren.

De DCI Score is een zichtbaar onderdeel van een nieuwe gebruikersinterface waaraan een ‘competitief element’ is toegevoegd. Dit maakt de totale gebruikerservaring intuïtiever en stimuleert gebruikers om alle mogelijkheden van ons platform te benutten”, aldus Morten. Hij voegt daaraan toe:

“Als je bij een computergame een nieuw level haalt, geeft dat een kick en ga je nog meer je best doen om een volgend level te halen. DCI gaat uit van hetzelfde principe. Met een puntensysteem inspireren we gebruikers om via kleine stappen voorwaarts een groter doel te bereiken. Dit betekent dat het oplossen van problemen met Siteimprove een lonende en leuke ervaring wordt. Iedereen in een team kan zien en aantonen wat de betekenis is van de geleverde bijdragen. Dit zorgt uiteindelijk voor een hogere productiviteit en een sterkere digitale aanwezigheid”, aldus Morten.

De honderden Nederlandse organisaties die gebruik maken van Siteimprove profiteren logischerwijs ook van deze verbeteringen van het aanbod van Siteimprove. Auke Grondsma, General Manager Benelux van Siteimprove: “We zien dat Nederlandse organisaties zich steeds meer bewust zijn van het belang van een optimale digitale aanwezigheid. Met het vernieuwde dashboard en de nieuwe prestatie-indicator DCI, kunnen Nederlandse organisaties de prestaties van hun website meten en verbeteren. ”

 

Gerelateerde berichten...