Snow Software versterkt ServiceNow CMDB

Snow Software en ServiceNow breiden hun integratie uit. De Software Asset Management (SAM)-oplossing van Snow Software integreert nu ook met de configuratiemanagementdatabase (CMDB) van ServiceNow. Alle klanten van ServiceNow hebben hierdoor nu toegang tot een schone, genormaliseerde it-inventarisatie en SAM-informatie. Hierdoor kunnen zij profiteren van verschillende voordelen op it-gebied, waaronder het afhandelen van helpdesk tickets tot het optimaliseren van de beschikbaarheid van softwarelicenties.

Het Snow Software SAM-platform versterkt de CMDB van ServiceNow door deze automatisch aan te vullen met gegevens over hardwareconfiguratie en software-inventarisatie – inclusief informatie over softwaregebruik en de primaire gebruiker van elk apparaat. Deze data is zowel schoongemaakt als genormaliseerd door Snow Softwares unieke Software Recognition Service.

Het SAM-platform van Snow Software biedt ook inzicht in informatie over softwarelicenties, zoals upgrade- en downgrade-rechten en de identificatie van softwarepakketten. De koppeling maakt het mogelijk om data van de ServiceNow ITSM-oplossing te synchroniseren met het Snow Software SAM-platform. Hierdoor is bijvoorbeeld informatie beschikbaar over de belangrijkste software die wordt gebruikt waardoor het juiste licentietype kan worden toegepast, en informatie die helpt bij het analyseren van support-overeenkomsten.

Gerelateerde berichten...