Sogeti zet start-up Ignation in de markt

Sogeti zet met Ignation een nieuw bedrijf in de markt. Deze start-up op drie plekken in Nederland biedt innovatieve digitale producten ontwikkeld door ’techies’ ervaren op het gebied van (Open Source en cloud) technologie, design en marketing. Ignation heeft de typische kenmerken van een ‘digital start-up’ gecombineerd met de continuïteit en kennis van een internationale IT-dienstverlener. Het nieuwe bedrijf werkt in kleine zelfsturende teams die digitale producten ontwikkelen zoals apps, cloud- of Internet-of-Things-oplossingen en websites. Ignation is onder leiding van Rolf Craenen in Utrecht en Amsterdam gestart en breidt haar activiteiten nu verder uit naar Eindhoven en Stockholm.

“Geen maatpakken, maar wel werk op maat tegen een vaste prijs. Innovatie is onze drijfveer en we delen risico’s met onze klanten,” vertelt Rolf Craenen.

“Daar waar Sogeti goed de weg weet in complexe IT-omgevingen bij grootzakelijke organisaties, is Ignation prima uitgerust voor MKB-bedrijven of marketeers van grotere organisaties die op zoek zijn naar digitale producten of diensten waarmee ze het verschil in de markt kunnen maken. Het zelfstandige Ignation maakt ons eveneens nog aantrekkelijker op de arbeidsmarkt. Jonge IT-professionals die creativiteit en vakmanschap in hun genen hebben, krijgen de keuze uit twee bedrijven die actief zijn voor twee verschillende doelgroepen,” voegt Piet Wybe Wagter, CEO van Sogeti toe.

Ignation heeft 20 ontwikkelaars, designers en marketeers in dienst met uitgebreide kennis van nieuwe technologie en klantbeleving. Het ontwikkelen van een jongerenconcept voor een verzekeraar, een app voor theaterfestivals, slimme internetsensoren voor financials, een marketinganalysetool of de website voor een internationaal tennistoernooi zijn voorbeelden van producten die Ignation volledig op maat ontwikkelt.

 

Gerelateerde berichten...