Tilburgse Pondres en Datacon bundelen krachten

De Tilburgse bedrijven Datacon en Pondres gaan samenwerken op het gebied van e-Commerce, waarbij voor het eerst in Nederland een volledige e-Commerce propositie inclusief techniek en e-fulfilment wordt aangeboden in abonnementsvorm. Datacon verzorgt binnen deze propositie de techniek en Pondres verzorgt de logistiek en bijbehorende online en offline marketing.

Optimale klantervaring Beide bedrijven benadrukken, dat de complexiteit van een e-Commerce oplossing niet ligt in de realisatie van een webshop zelf, maar in het bieden van een optimale klantervaring. Dit gaat verder dan het online bestelproces en de online gebruikerservaring van een klant binnen een webshop. Minstens zo belangrijk zijn de distributie en logistiek voor de (offline) ervaring van een klant, dat een pakket op tijd en naar wens wordt geleverd en ontvangen. De integratie met achterliggende systemen voor succesvolle e-fulfilment en service alsmede een goede logistieke partner zijn hierin doorslaggevend.

Abonnement De e-Commerce oplossing van Datacon en Pondres biedt alle benodigde functionaliteit en elementen voor een volledige e-Commerce oplossing. De oplossing wordt aangeboden als Software as a Service (SaaS) oplossing, waarbij een klant het geheel in abonnementsvorm afneemt. Hierbij wordt een zeer laagdrempelig instapmodel geboden voor online zakendoen.

Markus de Haan, operationeel en technisch directeur van Datacon “Door een volledige e-Commerce oplossing inclusief e-fulfilment in een laagdrempelig abonnementsmodel aan te bieden, wordt e-Commerce voor iedereen toegankelijk. Een uniek e-Commerce model, waarbij een bedrijf zich volledig kan richten op haar klanten en geen belemmeringen kent vanuit techniek en e-fulfilment.”

De voordelen volgens Jeroen Beckers, algemeen directeur Pondres: “In de afgelopen jaren is het aantal webshops meer dan vervijfvoudigd. Het aantal retailers dat daarbij gebruikt maakt van de diensten van derden blijft vooralsnog achter bij deze groei. Enerzijds komt dit doordat dit een bepaalde minimale schaalgrootte vereist, anderzijds doordat de gemiddelde retailer huiverig is voor de investeringen die dat vraagt. Het business model dat Pondres en Datacon nu bieden neemt deze bezwaren in één klap weg. De retailer kan zich daarmee maximaal concentreren op zijn kernactiviteit en tegelijkertijd de professionaliteit vergroten voor zijn e-Commerce activiteiten.

Gerelateerde berichten...