TITAN de complete control room werkplekoplossing van INTER

De (Hospital) control room als werkplek

Een control room of meldkamer binnen een ziekenhuis is het middelpunt van een kritisch proces. In ruimtes waar je tot belangrijke besluiten moet komen, is het belangrijk dat je focus kunt behouden en je omgeving niet verstorend werkt. De staat waarin de werkplek verkeert, is namelijk medebepalend voor de productiviteit. Door alle communicatie en bediening centraal te integreren, is alles binnen handbereik en behouden gebruikers controle over het werkproces, de workflow.

Wat is TITAN?

TITAN is een complete control room werkplekoplossing. De TITAN desk van INTER bestaat uit een werktafel met daarin geïntegreerd één centrale bediening van alle applicaties. Om alle informatie optimaal te presenteren beschikt TITAN over grote monitoren van 43” tot 56” met hoge resolutie (4K) en hoge beeldkwaliteit. Door data overzichtelijk en dynamisch te presenteren op de schermen, behouden operators overzicht op het monitoringsproces. Dit geldt niet alleen voor de weergave van beelden en/of processen, maar ook voor de werkplek zelf. De staat waarin de werkplek verkeert, is immers bepalend voor de productiviteit en alertheid van de operator. Zo draagt signaalverlichting in de werkplek bij aan directe visualisatie van calamiteiten, alarmmeldingen en /of beschikbaarheid.

TITAN: méér dan alleen een desk…
Flexibele beeldroutering

De TITAN werkplek is ontwikkeld om een grote hoeveelheid beschikbare bronnen flexibel te positioneren en schaalbaar in te delen op één of twee grote beeldschermen, ook wel ‘one pixelspace’ genoemd. Het aansturen van alle applicaties binnen het operatorproces wordt gerealiseerd door slimme KVM-bronrouteringsoplossingen. Dit geeft operators de mogelijkheid om meerdere gepersonaliseerde en overzichtelijke werkomgevingen naast elkaar te creëren en te bedienen. Ook is het hierdoor mogelijk om de diverse werkomgevingen inclusief onderliggende systemen te bedienen met enkel één muis en toetsenbord.

Dashboarding

Door gebruik te maken van dashboarding, bijvoorbeeld op een videowall, hebben niet alleen de ziekenhuis operators maar ook (capaciteits-)managers en andere belanghebbenden in één oogopslag zicht op de status van de processen en de knelpunten. Denk patientflows die we binnen ziekenhuizen in kaart willen brengen. Dashboards maken een visuele vertaling van data en zijn een verzameling van KPI’s, metrics en andere data. Dashboards kunnen uiteraard ook gedeeld worden. Hierdoor blijft iedereen up-to-date. De kern van een goed dashboard is het vertalen van complexe data naar een eenvoudige real-time weergave. Dashboards kunnen bestaan uit tabellen, grafieken, diagrammen, getallen, teksten, widgets, video, html 5 scripts. Lees meer over dashboarding

Ergonomische werkplek

De ergonomische TITAN werkplek is voorzien van een in hoogte verstelbaar tafelblad. Iedere gebruiker kan zijn/haar eigen ideale configuratie kiezen. Ergonomisch verantwoord werken in de control room of meldkamer is voor werkgevers en werknemers heel belangrijk. Een ergonomisch verantwoorde werkplek draagt bij aan het welzijn van de gebruiker, wat leidt tot een betere focus en een afname van ziekteverzuim.

Waar wordt de TITAN desk gebruikt?

TITAN is een bewezen totaaloplossing voor de digitale én geïntegreerde Control Room. De werkplek heeft zich niet alleen binnen ziekenhuizen, maar ook in andere markten al veelvuldig bewezen. TITAN wordt toegepast in:
• Verkeerscentrales
• Operations Control Centers
• Regelzalen
• Security Operations Centers
• Master Control Rooms
• Meldkamers
• Beveiligingsloges
• Dealingrooms

Voordelen TITAN desk voor de operator

Een goede operator werkplek kenmerkt zich vaak in drie onderdelen: beeld, geluid en automatisering, oftewel software integraties met derden. De TITAN werkdesk zorgt voor een overzichtelijke, opgeruimde werkplek. Hierdoor werken ziekenhuis operators efficiënt en doelgericht en biedt het hen de volgende voordelen:
– Snel en eenvoudig bedienen van bronnen;
– Bediening met enkel één toetsenbord en muis;
– Persoonlijke indeling bureaublad met bronnen;
– Verschalen van bronnen afkomstig van verschillende systemen;
– Integratie verschillende systemen in één systeem (inkoppelen van IP CCTV Camera’s, gevirtualiseerde systemen en externe systemen);
– Uniform aansturen communicatie;
– Ergonomische afstemming op de gebruiker.

Meer weten over de Control room inrichtingen die INTER biedt?

De vraag vanuit ziekenhuizen rondom informatieweergave, systeemintegratie en ondersteunende techniek groeit. Graag delen wij onze kennis op dit vlak. We adviseren over de manier van werken en benodigde software oplossingen, hardware apparatuur en systeemintegratie binnen control rooms. Ook denken wij mee over een optimale werkplek. Meer weten over Hospital control centers? Vraag naar de TITAN brochure. Of wil je een keer de werking van een Hospital control center zien of de TITAN desk zelf ervaren in ons Experience Center in Duiven? Neem contact op met INTER’s accountmanager Thijs Assink.

 

Gerelateerde berichten...