Volara en Schneider Electric introduceren slimme kamerbediening met spraakbesturing voor hotels

Integratie van de oplossingen van deze twee partners stelt gasten in staat om opdrachten te geven die de verlichting, thermostaat, gordijnen, vitrage, make-up ruimte en niet-storen-functies van de hotelkamer beheersen.

Volara – de volledig geïntegreerde spraakgebaseerde gespreksmanagentsoftware voor de hotelsector – en Schneider Electric, de wereldleider in digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, zijn een samenwerking aangegaan om hun expertise in automatisering en stemtechnologie te combineren om gezamenlijk nieuwe innovatieve oplossingen voor de horeca te ontwikkelen.

Schneider Electric en Volara bieden nu een intuïtieve spraakgestuurde bediening van gastenruimtes. Met vergaande analytische mogelijkheden die de operationele efficiëntie van het hotel kunnen verbeteren.

Als eerste stap in deze samenwerking hebben de twee bedrijven een nieuwe Application Programming Interface (API) gecreëerd die de bediening voor diverse ruimtesvan Schneider Electric verbindt met de cloud-softwareoplossing van Volara, waarmee gasten intuïtief hun kamer kunnen bedienen met spraakopdrachten voor een comfortabele ervaring.

Om deze oplossing te implementeren, kunnen hotels gebruik maken van de grootste taalverwerkingsplatformen, zoals Amazon Alexa, Google Assistent of IBM Watson, voor de stembesturing van de verlichting, thermostaat, gordijnen, vitrage, make-up ruimte en niet storen functie van de gastenkamer mogelijk te maken.

Volara levert cloud based, platformonafhankelijke, realtime gespreksmanagementsoftware voor meerdere locaties met een veilige integratiehub. De software gebruikt de grootste taalverwerkingsplatforms om een hoteltool te creëren voor gemakkelijke selfservice voor de gasten, het gedrag van gasten te beïnvloeden door hotelvoorzieningen en activiteiten voor gasten te promoten.

De net promotor-score wordt tot 20 procent verbeterd door gebruik van de software en helpt hoteleigenaren hun gasten beter te begrijpen. Schneider Electric levert de energieoplossingen voor alle delen van een hotel, van gebouw- en energiebeheer tot gastenkamers en beheer van gemeenschappelijk ruimtes.

In de gastenkamers bewaakt en controleert dit systeem het energieverbruik, identificeert het proactief onderhoudsvereisten, faciliteert het schoonmaakverzoeken en lost problemen op afstand op.

“Onze klanten, de hotels, moeten net zo snel veranderen als hun gasten”, zegt Shovan Sengupta, global vice president voor het hotelonderdeel van Schneider. “De verwachtingen van de gasten, voornamelijk van millennials, stijgen door het gebruik van smart home-technologie thuis. Gasten verwachten dat de hotelomgeving hetzelfde is als of beter is dan thuis. Ze willen een digitale, soepele ervaring en stembesturing maakt al snel deel uit van die ervaring. Onze samenwerking met Volara stelt ons in staat om de technologische oplossingen te leveren die hotels nodig hebben om uitzonderlijke gasttevredenheid te garanderen. Wanneer onze klanten spraakbesturing van de kamerbediening willen, kunnen we onmiddellijk met een robuuste, schaalbare oplossing komen.”

De gezamenlijk ontwikkelde API is getest in het Noord-Amerikaanse R&D-centrum van Schneider Electric. Cybersecurity is van cruciaal belang voor beide bedrijven en de architectuur van Volara’s software bleek te beschikken over meerdere beschermingslagen voor de persoonlijk gegevens van de gasten en de eigen gegevens van het hotel.

“Deze integratie levert een naadloze ervaring op die interessant, modern en leuk is vanaf het moment dat een gast de deur van zijn kamer opent”, zegt Dave Berger, CEO van Volara. “Samen brengen we de thuiservaring naar de hotelkamer door interactie mogelijk te maken via spraakopdrachten. Via de Volara – Schneider Electric integratie kan een gast bijvoorbeeld de kamertemperatuur veranderen door gewoon ‘Alexa, vertel het hotel dat ik het te koud heb’ te zeggen of een niet-storen bord te laten plaatsen met ‘Alexa, vertel het hotel dat ik ga slapen’. Een gast kan een schoonmaakbeurt aanvragen door ‘Alexa, vraag het hotel mijn kamer op te ruimen’ te zeggen of de gordijnen te besturen door te zeggen ‘Alexa, vertel het hotel de gordijnen te openen (of te sluiten)’.

“Door de Volara-aangedreven voice-assistent te integreren met de Schneider Electric bedieningen van gastenruimtes, kunnen hotels geweldige, relevante gesprekservaring aanbieden en op grote schaal leveren,” zei Berger. “We zijn verheugd om met dit wereldwijde energiebedrijf te werken. Binnenkort adviseert Volara hun klanten over de selectie van stemtechnologie die het best geschikt is voor iedere locatie en helpt met het beheer van hun stem interacties.”

 

Gerelateerde berichten...