Fujitsu introduceert SOSA portfolio om IT-organisaties toekomstbestendig te maken

Fujitsu introduceert vandaag haar Simplify Organize Standardise en Automate (SOSA) portfolio om IT-organisaties te helpen relevant te blijven door de focus te leggen op klantwaarde en –ervaring. Ook kondigt zij een samenwerking aan met Servitect en wordt de ISM methode onderdeel van het SOSA portfolio.

De toenemende digitalisering van producten en processen zorgt voor een steeds grotere afhankelijkheid van IT. Daarnaast neemt regelgeving in complexiteit toe. IT-organisaties moeten daarom voldoen aan veranderende eisen van de business en strengere eisen op het gebied van compliance en security.

“Er is een fundamentele verandering nodig ten aanzien van het aansturen van de IT-organisatie”, aldus Matthijs van den Adel, Head of Consulting & Professional Services bij Fujitsu. “Te vaak zien wij dat de aandacht uitgaat naar technologie en proces. Om relevant te blijven moet de IT-organisatie deze focus verleggen naar dienstverlening en klantwaarde.”

Human Centric
De kern van Fujitsu’s visie is ‘Human Centric’. Dit is het geloof dat je mensen centraal dient te stellen om digitale transformatie te laten slagen. Met SOSA wordt deze visie toegepast op IT Service Management.

SOSA behelst onder meer een gestandaardiseerde werkwijze en daardoor hoeven organisaties niet langer na te denken over het vereenvoudigen, optimaliseren en ontwerpen van hun processen. Zij kunnen zich puur richten op het continu verbeteren van de dienstverlening. Om deze werkwijze te ondersteunen wordt een directe integratie met ServiceNow geboden die naadloos aansluit op de SOSA werkwijze. Het resultaat is optimale samenwerking in een efficiënt en effectief ingerichte serviceorganisatie die in staat is zichzelf continu te verbeteren.

 

Gerelateerde berichten...