Het Hoofdkantoor, brengt digitaal samen

Er is een alliantie van online specialisten gestart onder de naam Het Hoofdkantoor. Vier bureaus uit Groningen helpen ondernemers en organisaties die zich digitaal verder willen ontwikkelen. Deze samenwerking van gespecialiseerde bureaus brengt een brede groep van experts op de been.

Het Hoofdkantoor is de partij die organisaties die al stappen hebben gezet op digitaal vlak verder helpt bij de realisatie van hun ambities. “Experts bestrijken steeds smallere kennisgebieden waarin ze veel meer de diepte zoeken. De versnippering van kwaliteiten is voor veel bedrijven niet te doorgronden. We zien steeds vaker uiteenlopende vragen vanuit onze afzonderlijke bureaus”, zegt Remko Haar, directeur van Het Hoofdkantoor. “Daaruit blijkt grote behoefte aan één
aanspreekpunt dat adviseert over de juiste experts en aanpak”.

“Digitale ontwikkeling is een absolute noodzaak”, zo stelt Haar vast. “De markt is zich daar bewust van. Maar veel organisaties hebben niet altijd scherp wat er moet gebeuren om de gestelde ambities te realiseren of hebben niet de benodigde competenties in huis”, zo merkt Haar. “Wij kunnen hen naar de specialisten leiden, zodat er geen essentiële zaken worden gemist. Samenhang en samenwerking zijn essentieel om waarde toe te voegen aan organisaties die al over een bepaalde mate
van digitale volwassenheid beschikken”.

Een samenwerkingsverband van vier bedrijven

Het Hoofdkantoor bestaat uit vier bureaus die gezamenlijk het volledige digitale speelveld beheersen. De 58 werknemers van deze vier bedrijven begrijpen vanuit hun afzonderlijke expertises het volledige digitale proces; van onderzoek, strategie
en design (Concept7) tot het ontwikkelen en bouwen van webshops (Guapa en Kiener). Maar ook online marketing behoort tot dit speelveld (Ten Stripes).

 

Van doelstelling naar resultaat

Het Hoofdkantoor maakt digitale ontwikkeling mogelijk door als partner mee te bewegen met en binnen de organisatie. “Wij leveren maatwerk en vertalen de klantbehoefte naar een goed doordacht en transparant plan. Als iets duidelijk is, er
een gevoel van grip ontstaat en er concrete resultaten worden geboekt, ga je het leuk vinden”, zo legt Haar de achterliggende gedachte uit. “En als je iets leuk vindt, ga je je ontwikkelen en word je er beter in. Dat leidt tot blijvend betere producten en
resultaten. En daar voelt Het Hoofdkantoor zich verantwoordelijk voor”.

Projecten van Het Hoofdkantoor

“Voor diverse klanten zitten we inmiddels in de afrondende fase van het project”, verduidelijkt Remko Haar. Zo is er voor Circulair Friesland een nieuwe website gebouwd op basis van een hernieuwde merkpropositie waarbij storytelling het
uitgangspunt is. Ook voor dierapotheker.nl en baaslevert.nl vormden kwalitatief en kwantitatief onderzoek de basis voor de bouw van een geheel nieuwe website.

Baas levert is met de nieuwe webshop een half jaar operationeel. Een zorgvuldige analyse van de markt en de behoeften van de klant leidden tot een webshop met
bijna 100 procent meer bezoek en een stijging van 80 procent in conversie als in dezelfde periode vorig jaar. Remko Haar: “Ons concept werkt heel goed. We hebben er dan ook hoge verwachtingen van”.

Gerelateerde berichten...

X