Hypotheekmarkt voor derde jaar op rij koploper online samenwerken

Net als de voorgaande jaren steekt de hypotheekmarkt met kop en schouders boven de andere branches uit, als het gaat om online samenwerken met klanten. Meer dan de helft (55%) geeft aan regelmatig tot vaak online samen te werken. Vorig jaar was dat nog 46 procent.

Dit blijkt uit onderzoek van Hyarchis, specialist in content- en online samenwerkingsoplossingen, onder ruim 1100 consumenten en ruim 500 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen- en hypotheekbranche. De gegevens zijn gebundeld in het rapport ‘Missie online samenwerken’.

Opvallend is dat de verzekeringsbranche en de bankenwereld flink aan de weg aan het timmeren zijn. Vorig jaar bleef het percentage verzekeraars dat veel online samenwerkte steken op 36 procent. Nu is dat 50 procent. Van de professionals uit de bankenwereld werkten in 2015 nog 33 procent veel samen. Dit jaar ligt dat percentage op 46 procent. Saillant detail is dat met name de professionals met een leidinggevende functie regelmatig tot vaak online samenwerken met klanten (64%), in plaats van uitvoerende medewerkers (42%). Zzp’ers geven het vaakst aan dat zij soms online samenwerken (72%).

Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: “Het is goed om te zien dat alle branches nu de druk voelen om meer en meer online te gaan samenwerken. Want of we het nu hebben over de veranderende wet- en regelgeving, fintech, innovatie of snelle groei, online samenwerken met klanten is dé basis om bij te blijven in financiële markt. Van accountancy tot de pensioenmarkt, in alle sectoren mag volledig online samenwerken geen stip op de horizon meer zijn. Het moet daarentegen een concrete doelstelling worden. Het liefst op een zo kort mogelijke termijn, want anders loopt de concurrentiepositie gevaar.”

Gerelateerde berichten...