Kodak Alaris introduceert nieuwe webbased Info Input Solution-software

Uit onderzoek is gebleken dat momenteel 87% van de zakelijke toepassingen webbased is, maar dat slechts 2% van de bedrijven webtechnologie gebruikt bij het scannen van documenten. Kodak Alaris speelt hier nu op in met de introductie van de derde versie van Kodak Alaris’ Info Input Solution-software. De nieuwe webbased thin client document capture solution is speciaal ontwikkeld voor het automatisch vastleggen en classificeren van documenten.

Info Input maakt het gebruik van een kostbare thick client-infrastructuur overbodig, waardoor het een betaalbare manier is om documenten te digitaliseren. Wilbert van de Weijer, Manager Western & Southern Cluster Information Management: “In vergelijking tot software die op de desktops van eindgebruikers geïnstalleerd moet worden, is een webbased toepassing snel in gebruik en eenvoudig te beheren. De software is veilig, schaalbaar, uitwisselbaar en gebruiksvriendelijk.”

 

Er zijn volgens Kodak Alaris vijf goede redenen om over te stappen op de nieuwe Info Input Solution:

  • Prestaties: Hoewel Info Input over de efficiëntie van thin client-architectuur beschikt, is de software ontworpen om thick client-prestaties te leveren met een scansnelheid van 10-210 pagina’s per minuut.
  • Open architectuur: Door de open architectuur is Info Input eenvoudig te integreren met zowel bestaande als nieuwe bedrijfstoepassingen. Organisaties die in de toekomst willen overstappen naar nieuwe systemen vermijden hierdoor de risico’s die horen bij het verwijderen en vervangen van software. “Een webbased of thin client-architectuur versnelt de introductie van nieuwe bedrijfstoepassingen tegen lage investeringskosten”, aldus Van de Weijer.
  • Tijdswinst: Webbased architectuur bespaart IT-medewerkers tijd omdat zij de software niet meer apart op iedere desktop hoeven te installeren, te ondersteunen en te updaten. Beheer en onderhoud worden uitgevoerd vanaf een centrale server.
  • Gebruiksgemak: Dankzij de intuïtieve gebruikersinterface wordt de tijd voor het opstarten van de scanfunctie geminimaliseerd. De ‘scan-knop’ kan eenvoudig toegevoegd worden aan applicaties zodat gebruikers niet van systeem hoeven te wisselen wanneer ze een document willen scannen en importeren.
  • Veilige transacties: Info Input Solution is geschreven in Java™ en levert voor alle communicatie standaard Secure Sockets Layer SSL-encryptie.

 

Asynchroon batches downloaden

Om de productiviteit van de gebruiker te verhogen en vertragingen in de verwerkingstijd te minimaliseren heeft Kodak Alaris het mogelijk gemaakt dat gescande documenten al kunnen worden geïndexeerd terwijl een batch nog wordt gedownload.

De nieuwste versie van de software biedt ondersteuning in een veelvoud aan talen. Gebruikers kunnen bovendien snel van taal wisselen via een keuzemenu wanneer ze OCR gebruiken om documenten te indexeren. Dit is ideaal voor organisaties in meertalige gebieden. Daarnaast is Info Input eenvoudig te integreren met het KODAK Info Insight Platform. Met behulp van dit platform kunnen organisaties binnenkomende documenten en e-mails eenvoudig interpreteren, ongeacht de opmaak en structuur. Dit levert een grote productiviteitsverbetering op.

Van de Weijer: “Dit is het moment voor organisaties om na te denken over de nieuwe mogelijkheden die information management software te bieden heeft. We zien en begrijpen dat de markt op zoek is naar oplossingen die onafhankelijk zijn van leverancier, branche of platform. Met Info Input beschikken bedrijven over een gemeenschappelijk systeem voor alle type documenten en scanapparaten, voor zowel gedistribueerde als centrale verwerking. Het maakt daarbij niet uit op welke locatie documenten gescand worden, zolang er maar toegang is tot een browser.”

Klanten die al eerder zijn overgestapt op de webbased Info Input zien grote vooruitgang na de implementatie van de software. Zo wist een internationale bank de tijd die nodig is voor het openen, gebruiken en centraal beheren van een rekening met 50% te verminderen, omdat grote hoeveelheden papierwerk ter plekke gescand en verwerkt kunnen worden. Daarnaast bespaart de financiële instelling op verzendkosten, maakt het minder fouten bij het overnemen van formulieren en beschikt het over een methode voor het vastleggen van auditinformatie.

 

Meer informatie over Kodak Info Input Solution is te vinden op kodakalaris.com/go/infoinputnews.

 

————————–

 

Noot voor de pers:

Meer informatie over Kodak Alaris is te vinden op: www.kodakalaris.com. U kunt ook contact opnemen met Wilbert van de Weijer, Manager Western & Southern Cluster Information Management, telefoon: +31 (0) 653439033 of per e-mail: wilbert.vandeweijer@kodakalaris.com of met Margaux Smeets van Wisse Kommunikatie, telefoon: +31 (0) 264431523 of per e-mail: margaux.smeets@wisse-worldcom.nl.

 

Over Kodak Alaris

Kodak Alaris is op 3 september 2013 ontstaan, toen Kodak Pension Plan (KPP) uit Engeland de Kodak Document Imaging en Personalized Imaging-bedrijven van Eastman Kodak Company overnam. Deze divisies staan nu bekend als Kodak Alaris Information Management en Kodak Alaris Consumer. Het nieuwe bedrijf en de naam behouden het erfgoed van het merk Kodak, terwijl het over de benodigde snelheid en flexibiliteit beschikt om in te spelen op veranderende behoeften in de markt. Kodak Alaris heeft een licentie voor het gebruik van de merknaam Kodak en richt zich op strategische, voortdurende investeringen in deze bedrijven om de groei en het succes op lange termijn te waarborgen. Het Kodak handelsmerk en logo worden gebruikt onder licentie van Eastman Kodak Company.

 

Over de Information Management Division van Kodak Alaris

De information management-oplossingen van Kodak Alaris stellen klanten in staat snel en accuraat documenten en informatie te digitaliseren en door middel van workflowsoftware beschikbaar te stellen aan de gebruikers. Kodak Alaris zorgt ervoor dat klanten de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste mensen kunnen leveren. Het aanbod bestaat uit scanners, capturesoftware, informatiemanagementsoftware, een groeiend aanbod van professionele diensten en een toonaangevende service en support. Kodak Alaris heeft klanten variërend van kleine kantoororganisaties tot grote, internationale ondernemingen en levert superieure systemen en oplossingen om bedrijfsprocessen te automatiseren, interactie met klanten te verbeteren en betere zakelijke beslissingen mogelijk te maken.

 

Meer informatie is te vinden via www.kodakalaris.com/go/IMnews of KnowledgeShare-website:

Volg ons op Twitter via twitter.com/KodakDI_EAMER, Facebook via https://www.facebook.com/KodakAlarisDIEMEA en bezoek onze blog op http://uk.knowledgeshare.kodakalaris.com/blog/.

Gerelateerde berichten...