OPPO lanceert eerste smartwatch met eSIM-oplossing van Thales

OPPO, wereldwijd toonaangevende fabrikant van smart devices, heeft de set eSIM-producten en -diensten van Thales geselecteerd voor zijn OPPO Watch, de eerste smartwatch-serie van het merk met ingebouwde mobiele connectiviteit. De lancering van de OPPO Watch markeert een strategische stap voor het bedrijf op het gebied van het Internet of Things.

Naadloze connectiviteit zonder mobiele telefoon
Eén van de opmerkelijke kenmerken van de OPPO Watch is de op eSIM gebaseerde mobiele connectiviteit. Met de eSIM van Thales kunnen gebruikers van OPPO Watch een mobiel abonnement op afstand activeren. Op deze manier hebben zij geen verbinding met een mobiele telefoon nodig om verbonden te zijn. Gebruikers kunnen op elk gewenst moment rechtstreeks via de smartwatch bellen of berichten versturen, wat zorgt voor naadloze connectiviteit tijdens trainingen of andere situaties waarbij het dragen van een mobiele telefoon lastig is. Door de eSIM-oplossingen van Thales kan OPPO een volledig scala aan abonnementsdiensten aanbieden gedurende de levensduur van het apparaat.

Dunner en lichter ontwerp
De eSIM helpt OPPO met het realiseren van haar missie om zoveel mogelijk gebruikersgemak te bieden door technologische hoogstandjes in te zetten. Doordat de eSIM geen extra simkaartslot nodig heeft, is het mogelijk om het ontwerp van de smartwatches dunner en lichter te maken. Hierdoor wordt ruimte gecreëerd voor extra functies, zoals een waterweerstand tot 50 meter.

“De OPPO Watch markeert een strategische stap voor OPPO op het gebied van AIoT (Artificial IoT). Dankzij de eSIM-oplossingen van Thales is het mogelijk om smartwatches te maken met hetzelfde gebruiksgemak als een smartphone. Zo kunnen gebruikers op een slimmere en efficiëntere manier verbonden blijven, zonder beperkingen. We kijken er naar uit om weer met Thales samen te werken, gezien hun leiderschap in eSIM en het succes van ons huidige partnerschap.” Liu Bo, President van OPPO China.

“Het wearables-segment is, na de smartphone, de grootste markt voor eSIM-conforme consumentenelektronica. ABI Research voorspelt dat er in 2025 een totaal van 315 miljoen mobiele wearables zijn verscheept. Met name smartwatchfabrikanten zijn in toenemende mate bezig met het inbouwen van eSIM-connectiviteit in hun flat-design-apparaten om om te kunnen gaan met nieuwe smartwatch-only-situaties, zoals veiligheid voor kinderen, sport en gezondheidsmonitoring.” David McQueen, directeur Connected Consumer Devices, ABI Research.

“Thales is vereerd om een volledig pakket van eSIM-oplossingen voor de OPPO Watch te leveren. AIoT is één van de belangrijkste aandachtspunten van OPPO, met als doel om klanten naadloze ervaringen te bieden in hun dagelijks leven, inclusief sport en gezondheid. We zijn er trots op dat we OPPO als partner ondersteunen bij hun ambitie om gebruikers te voorzien van de best mogelijke innovaties.” Jérôme Bendell, Vice President van Thales Noord-Azië en CEO van Thales in China.

 

Gerelateerde berichten...