Pink Elephant scoort hoog in Giarte Outsourcing Performance 2015

Pink Elephant krijgt dit jaar een Outsourcing Recommendation Score in de Giarte Outsourcing Performance 2015. Het bedrijf is hiermee definitief een gevestigde partij in de oursourcing-markt. “Wij zijn erg trots op deze beoordeling van Giarte,” zegt Jan-Dirk Krispijn, Directeur Outsourcing van Pink Elephant. “Het is een beloning voor onze inspanningen om onze dienstverlening op het hoogst mogelijke niveau te krijgen.”

De Outsourcing Performance is een jaarlijkse publicatie van onderzoek- en adviesbureau Giarte. In dit rapport staat beschreven hoe organisaties tegen hun service-providers aankijken. In de 2015-editie van het onderzoek, getiteld ‘Transform’, krijgt Pink Elephant als enige service provider voor het eerst een Outsourcing Recommendation Score. Dit is het derde jaar dat Pink Elephant deelneemt aan dit onderzoek. Het bedrijf werd dit jaar door zestien verschillende klantorganisaties geëvalueerd op de domeinen Infrastructure en End User Management en behaalde een gemiddelde score van 96 procent.

Strategische relatie
Volgens Giarte wordt in het Outsourcing Performance-programma de kwaliteit onderzocht van de strategische relatie tussen klanten en hun service-provider. Die relatie wordt gemeten op drie niveaus, namelijk aanbevelingen van klanten, diverse klantrelatie-indicatoren en een beoordeling van de ontwikkeling van de relatie. In het infrastructuurdomein kreeg Pink Elephant enkel positieve  beoordelingen. Krispijn: “Ondanks deze hoge scores, nemen we alle kritiek serieus. Onze outsourcing-dienstverlening wordt continu verbeterd, zowel op infrastructureel vlak als in onze dienstverlening naar klanten. Klanttevredenheid staat voorop.”

Loyale klantengroep
Op het domein End User Management heeft Pink Elephant één van de beste commerciële posities in de Giarte Outsourcing Performance 2015. Dit blijkt uit de klantevaluaties. Bovendien behoort 56 procent van de klanten tot de groep Promoters, die over het algemeen loyaler zijn dan de overige twee klantgroepen, de Passives en Detractors. “Pink Elephant is als organisatie de laatste jaren sterk in beweging,” zegt Krispijn. “Een centraal element in onze bedrijfstransformatie is dat we veel investeren in strategische langetermijnrelaties met onze klanten. Tevredenheid is de enige graadmeter in zo’n langdurige relatie. Onze positie in de Outsourcing Performance hebben wij echt te danken aan deze groeiende groep van loyale klanten. Veel van hen zijn al in de derde of vierde contractverlening.”

***
Dit persbericht en aanvullend beeldmateriaal kunt u ook online vinden.

Over Pink Elephant
Pink Elephant is een internationale business-innovator en kennisleider op het gebied van bedrijfstransformatie. Met advies en IT-dienstverlening stelt Pink Elephant klanten in staat de kennis en creativiteit binnen hun organisatie te vertalen naar resultaten. Sinds de oprichting in 1980 ziet Pink Elephant de synergie tussen mens en IT als het belangrijkste middel waarmee bedrijven sneller kunnen innoveren om zo hun onderscheidend vermogen te vergroten. Pink Elephant is actief in meer dan 20 landen en levert naast business- en management-consultancy ook diensten als Enterprise App Services, IT Services en Education Services.

 

Gerelateerde berichten...