PubMatic neemt voortouw bij invoeren van Addressability alternatieven

PubMatic (Nasdaq: PUBM), een onafhankelijk technologiebedrijf dat een toekomstgerichte supply chain levert voor digital advertising, kondigt de recente uitbreiding en het succes aan van Connect. Dit is een volledig geïntegreerde audience solution die addressable signals van heel het open internet gebruikt bij de ondersteuning van data-eigenaren om hun data te monetizen en media buyers te helpen bij het verbeteren van hun campagneprestaties. Met Connect als centraal toegangspunt voor addressable solutions speelt het bedrijf niet alleen in op de veranderingen binnen de branche, het levert ook een kwantificeerbare revenu verhoging voor publishers op.

Sinds vorige week schakelt Google cookies van derden voor Chrome-gebruikers uit. En het plan is om deze cookies tegen het einde van dit jaar volledig uit te schakelen. Terwijl het digitale advertentielandschap deze verandering, met aangescherpte privacyregels en het stoppen van anonieme targeting, ondergaat, bevindt PubMatic zich in het centrum van consumenten-toestemming. Het bedrijf breidt zijn partnerships met toonaangevende alternatieve ID’s, partners op het gebied van audience data en contextual providers, uit om te zorgen dat publishers en adverteerders relevante, impactvolle reclame op het open internet kunnen blijven aanbieden. Het resultaat hiervan is dat meer dan 75% van de impressies op het PubMatic-platform zich aan andere doelsignalen koppelt dan cookies.

Voor het verhogen van de ROI voor adverteerders en de inkomsten en CPM’s te doen stijgen, is PubMatic nu geïntegreerd met bijna dertig alternatieve ID’s, waaronder LiveRamp’s RampID en The Trade Desk’s Unified ID 2.0. Een analyse van meer dan 600 miljard advertentie-impressies, die PubMatic dagelijks verwerkt, toont aan dat wanneer alternatieve ID’s in de bid stream aanwezig zijn, de inkomsten van publishers wereldwijd met 16% toenemen, waarbij het bedrijf de grootste inkomstenstijging in EMEA en Noord- en Zuid-Amerika zag. Bovendien steeg de bid rate wanneer er alternatieve ID’s aanwezig waren. Dit geeft aan dat buyers meer interesse hadden in transacties op basis van deze impressies.

Naast alternatieve ID’s ondersteunt PubMatic tientallen wereldwijde dataproviders bij het creëren van robuuste en effectieve omnichannel advertising solutions, waardoor privacy-veilige, doelgerichte data, die beschikbaar zijn voor buyers, verder worden uitgebreid. Audience-data providers die met PubMatic zijn geïntegreerd zijn onder andere:

  • Ascentlabs Digital, ondersteund door Semasio;
  • Audigent, van wie het baanbrekende platform voor data-activation, -curation en -identiteit de kracht van privacy-veilige gegevens toegankelijk maakt om de addressability en de verkoop van media op schaal te maximaliseren;
  • Experian, dat een breed spectrum van doelgroepen mogelijk maakt op basis van demografische gegevens, interesses, affiniteit en gevestigde segmentaties zoals Mosaic. En op basis van speciale first party, of op onderzoek gebaseerde doelgroep uitbreidingen;
  • L2, Amerika’s toonaangevende, niet-partijgebonden kiezersbestand;
  • NCSolutions, dat adverteerders in staat stelt hun merk te laten groeien, effectievere campagnes uit te voeren en duurzame klantrelaties aan te gaan via op aankoop gebaseerde inzichten in consumenten;
  • SambaTV, een toonaangevende TV-provider voor kijkcijfers en omniscreen metingen;
    United Internet Media, waarvan Target Group Planning nauwkeurige reclameboodschappen levert aan een enorm kwalitatief hoogstaand publiek van 38 miljoen maandelijkse unieke gebruikers in Duitsland.

Om het addressability-aanbod compleet te maken, heeft PubMatic Connect opgeschaald om contextuele oplossingen te ondersteunen met meer dan twaalf wereldwijde leveranciers, zoals Captify, Proximic by Comscore en Seedtag. Bovendien is de oplossing geïntegreerd met verschillende andere dataproviders zoals het platform voor het meten en optimaliseren van aandacht, Playground xyz, en de specialist in adaptive streaming, SeenThis, waardoor PubMatic buyers een alomvattende, privacy-gerichte targetoplossing kan aanbieden.

“Het is onze missie om het eindeloze potentieel van makers van internetcontent aan te wakkeren. In de huidige tijd, waarin regelgeving en privacy centraal staan, vereist dit samenwerkingsverbanden en geïntegreerde technologie”, legt Andrew Baron, Senior Vice President of Addressability and Marketplace bij PubMatic, uit. “Met Connect hebben we innovatieve, omnichannel-oplossingen ontwikkeld die niet alleen de uitdagingen van het veranderende digitale landschap aanpakken, maar ook een nieuwe norm stellen voor effectieve en privacy-bewuste advertising.”

PubMatic blijft prioriteit geven aan partnerships en samenwerkingen en zet zich in om de toekomst van digital advertising te stimuleren door middel van innovatie, strategische allianties en duurzame toewijding aan de privacy van gebruikers.

Gerelateerde berichten...