Samenwerking Roosterplatform en PinkRoccade Care

PinkRoccade Care heeft een samenwerking gesloten met Roosterplatform, aanbieder van slimme planningssoftware voor zorgorganisaties. Dankzij deze samenwerking kunnen zorgorganisaties die werken met mijnCaress, het ECD van PinkRoccade, hun planningswerkzaamheden optimaliseren en vereenvoudigen.

Roosterplatform plant het zorgpad van de cliënt, de agenda van de behandelaar en arts, de beschikbare ruimtes én de middelen integraal. Bovendien kan er rekening worden gehouden met additionele agenda-items, zoals de reistijd tussen locaties, vergaderingen of pauzes. De koppeling met Roosterplatform is een welkome nieuwe functionaliteit binnen het ECD, die momenteel bij zorginstelling Laurens wordt geïmplementeerd.

Roosterplatform laat zorgorganisaties verder kijken dan het plannen van activiteiten, waardoor de inzet van de tool bij kan dragen aan het bereiken van de algemene organisatiedoelen, zoals het creëren van meer behandelcapaciteit, meer plannen vanuit de cliëntvraag of het plannen zelf minder arbeidsintensief maken.

Het streven naar het optimaal inzetten van personeel en deskundigheid kan een grote bijdrage leveren aan het organisatieresultaat en de kwaliteit en continuïteit van de zorg.

Door het automatiseren van de planningsprocessen kunnen planners meer gefocust met de roosterstrategie bezig zijn, zodat de wensen en eisen van zowel de cliënt, de behandelaar als de rest van de organisatie in balans zijn. De activiteiten worden niet langer gepland op basis van opgegeven eigen beschikbaarheid, maar op basis van de ruimte in de agenda.

Roosterplatform ondersteunt ook gefaseerd automatiseren: afhankelijk van de behoeftes en mogelijkheden maakt de organisatie stap voor stap de overgang van handmatig naar geautomatiseerd plannen.

Saskia Prins, directeur bij Roosterplatform, licht toe: “De koppeling met mijnCaress is perfect uitgebalanceerd, zowel op het niveau van de cliënt als van de behandelaar en van het behandelplan. Zo is het behandelprogramma gewoon binnen de omgeving van mijnCaress beschikbaar, waardoor de zorgmedewerker niet tussen diverse programma’s hoeft te switchen. De koppeling wordt door iedere partner zelf gebouwd. Binnen mijnCaress is dat op een mooie gebruiksvriendelijke manier vormgegeven.”

Erik Schilperoort, Managing Director bij PinkRoccade Care: “De koppeling met Roosterplatform is een mooie toevoeging aan mijnCaress en een slimme manier om de zorg simpeler te maken. Een nieuwe ontwikkeling die echt in dienst staat van de zorg, en waarmee we onze klanten de mogelijkheid bieden hun planningswerkzaamheden volledig te automatiseren. Het resultaat is een grote administratieve lastenvermindering waardoor er ruimte ontstaat voor andere werkzaamheden. Het inzetten van slimme software die de zorgdruk vermindert, is een grote stap vooruit in het toekomstbestendiger maken van zorgorganisaties. Daar dragen we graag aan bij.”

Sylvana Bastiaanse, Directiesecretaris Domein Kortdurende Zorg bij Laurens: “We zagen direct de meerwaarde van de koppeling met Roosterplatform en zijn de eerste zorgorganisatie die ermee gaat werken binnen mijnCaress. De planners van onze revalidatie-locaties gaan met Roosterplatform binnen het ECD geautomatiseerd plannen, waarbij er direct rekening wordt gehouden met de persoonlijke agenda van de cliënt.”

SOW-aanvraag mogelijk
Voor zorginstellingen die wijkverpleging verlenen volgens de Zorgverzekeringswet en die projecten voor nieuwe werkwijzen en verbeteringen in gang willen zetten, is het vanaf 1 oktober mogelijk een aanvraag in te dienen voor Subsidieregeling Ondersteuning Wijkverpleging (SOW). De koppeling met Roosterplatform is een van de initiatieven die hiervoor in aanmerking komt.

Gerelateerde berichten...