Talend bundelt krachten met Cloudera, Qlik en Keyrus voor realtime personalisatie van klantervaringen

Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, introduceert een nieuwe oplossing in samenwerking met Cloudera, Qlik en Keyrus. Het gaat om Customer Experience Excellence (C2X), een oplossing voor een 360-graden klantoverzicht voor real-time personalisatie van elk klantcontact. C2X combineert historische-, realtime- en backend-data met geavanceerde analysemogelijkheden en Artificial Intelligence (AI).

Dit stelt organisaties in staat om sneller te reageren op klantgedrag volgens de juiste personalisatiestrategie.

C2X combineert de consulting-expertise voor data-intelligentie met big data-functionaliteiten van Keyrus, algoritmen voor machine learning en analysemogelijkheden van Cloudera, de geavanceerde discovery- en visualisatietechnologie van Qlik en Talend Data Fabric voor de uitgebreide functionaliteiten voor data-integratie.

Deze integrale oplossing stelt bedrijven in staat om op eenvoudige wijze klantgerichte dataworkflows te ontwikkelen. Deze workflows gebruiken informatie van alle huidige en toekomstige omni-channel contactpunten met klanten, zoals winkels, callcenters, websites, e-mail, apps en social media. Bedrijven kunnen met C2X alle klantdata moeiteloos samenbrengen in één data lake.

De oplossing past vervolgens geavanceerde analysemogelijkheden en AI toe om gebruikers te helpen met het voorspellen van het klantgedrag en om de juiste aanbevelingen te doen. Dit draagt bij aan een betere klantervaring en vergroot de kans op succesvolle transacties. Verkoopmedewerkers kunnen met C2X proactief te werk gaan bij elk klantcontact.

APRIL Technologies, leverancier van IT-oplossingen en onderdeel van APRIL Group, was een van de eerste bedrijven die een pilot met C2X uitvoerde. Dit project bleek een doorslaand succes.

Denis Bourbon, directeur van GIE APRIL Technologies: “C2X biedt de APRIL Group drie belangrijke voordelen. Het eerste is de succesvolle inzet van geavanceerde big data-technologieën. Het tweede is de ontwikkeling van een krachtige business case, zodat APRIL Technologies kan optreden als big data-ambassadeur binnen de APRIL Group. Het derde is een krachtig technologieplatform dat flexibel genoeg is al onze toekomstige big data-projecten te ondersteunen. De combinatie van deze oplossingen helpt bedrijven om de band met klanten te

 

Gerelateerde berichten...