IASO stelt expertise beschikbaar aan eindklant

Voor veel bedrijven speelt nog altijd de vraag: ‘Zelf je data- en informatiebescherming doen, of het laten doen?’ Een van de vragen die daaraan voorafgaat is: wil ik zelf nog wel de verantwoordelijkheid dragen voor securityrisico’s? Het toegenomen belang van continuïteit van de bedrijfsvoering vergt bovendien experts. Die experts kunnen dan serviceproviders zijn en sinds kort komt ook de Nederlandse hybrid cloud backup en disaster recoveryspecialist IASO zelf over de vloer bij de eindklant.

De samenwerking met het grote LogicNow (voorheen GFI), die in maart 2012 werd beklonken, heeft de ontwikkelingen binnen IASO in een stroomversnelling gebracht. Niet alleen wat de producten en diensten betreft – waar we in vorige edities van ICT/Magazine over berichtten – maar ook qua organisatie. Björn Bakker, Head of Worldwide Marketing, legt uit dat er veel in beweging is bij MAXfocus (voorheen GFI MAX). “IASO en MAXfocus gaan verder als één unit,” vertelt hij, “onder de vlag van LogicNow. Maar ondanks de sterke internationalisering van onze organisatie, beschouwen wij Nederland nog altijd als een belangrijke markt.”

 

Dedicated support

Achter deze namendans zit uiteraard een nieuwe strategie. Een van de voortvloeisels van die strategie is dat LogicNow/IASO niet langer uitsluitend levert aan managed serviceproviders, maar ook aan de eindklant zelf. Om dit te realiseren richt IASO momenteel op een nieuwe locatie in Almere meer dedicated support en sales in voor de Nederlandse markt. “Steeds meer bedrijven in het MKB, MKB+ en ook Enterprises verzorgen de beveiliging van hun IT zonder serviceprovider,” legt Bakker uit. “Deze interne it-organisaties hebben niet alleen goede tooling nodig om de risico’s binnen IT af te dekken, maar ook expertise. Of onze klant nu een serviceprovider is die de security voor een bedrijf verzorgt of een interne it-organisatie, die het voor de eigen medewerkers moet inrichten, is voor ons niet langer een issue.”

 

Toegevoegde waarde

Ook de serviceproviders merken dat de eindklant steeds meer behoefte heeft aan expertise om de IASO-producten heen. De processen van data- en informatiebescherming zijn voor veel organisaties enorm belangrijk geworden. De sec reseller van IASO-software ondervindt dat zijn relevantie voor de eindklant afneemt. Het kunnen leveren van toegevoegde waarde in de vorm van Security Managed Services is niet langer een luxe, maar een noodzaak. “De eindklant wil eenvoudig te managen en te monitoren it-processen,” vertelt Bakker. “Het complexe proces achter dat laagdrempelige beheer moet door echte specialisten worden gedaan. Daarom kunnen ook de serviceproviders in Nederland nu rechtstreeks zaken met ons doen, zodat er geen ruis meer op de lijn van een distributeur. We kunnen nu direct bij de eindklant een case behandelen of vragen van serviceproviders beantwoorden. Bovendien ontvangen wij nu informatie uit de markt zonder filter, waardoor wij beter kunnen anticiperen op ontwikkelingen die spelen.”

Of je nu expertise inkoopt bij een serviceprovider of rechtstreeks bij IASO, doel is en blijft dat de eindklant ervan op aankan dat de continuïteit van zijn data en informatie zijn gegarandeerd. Daarnaast wil iedere eindklant zijn securityrisico afdekken. Bakker: “Ons advies aan de eindklant blijft: besteed Security Managed Services uit. Risico’s dek je niet af door enkele interne mensen verantwoordelijk te houden voor deze zaken. Wie zich realiseert wat de consequenties zijn als een kantoor enkele uren down gaat, begrijpt dit direct.”

 

Geef een antwoord

Gerelateerde berichten...

X