Nederlandse zoekmachine BuzzCovery wil Google verslaan

amerikaanse

Deze week ging een nieuwe zoekmachine live. BuzzCovery is een product van Nederlandse wetenschappers en programmeurs in samenwerking met een team wiskundigen uit Minsk.

BuzzCovery is een hyperintelligent zakenbrein, dat zin van onzin scheidt. Relevante feiten, trends en inzichten over elk willekeurig onderwerp komen direct naar boven. Of je nu een generiek issue als ‘Architectuur’ intikt, of een nicheonderwerp als ‘Winterbanden’. De nieuwe zoekmachine zorgt volgens de makers voor een rijke, geactualiseerde informatiebundel met de allerlaatste artikelen uit gezaghebbende bronnen.

 

Wat kun je met 125.000 resultaten?

Oprichter Herman Vissia vertelt dat hij Google wil verslaan. “Jaren terug al dacht ik: wat kun je nou wérkelijk als je een Google-pagina met hits voor je snufferd krijgt? Wat schiet je op met 125.000 resultaten? Waarom zou je alle resultaten willen zien waarin het zoekwoord staat vermeld? En dus ben ik met een team van knappe koppen aan dit project begonnen.”

Volgens Visser brengt BuzzCovery je bij de juiste informatie. En geeft direct context. BuzzCovery is geconstrueerd rondom de meest belangrijke vragen die je als bedrijf kunt stellen: Wie, Wat, Waar, Wanneer. Ontdek relevante trends en maak beslissingen op basis van echte inzichten.

Het werkt eenvoudig. Je typt een trefwoord in en BuzzCovery vindt alle publicaties internationaal waarin dit trefwoord voorkomt. Alle relevante print publicaties worden in de analyse meegenomen. Je kan dan, vanuit allerlei slimme categorieën, verder inzoomen op de gevonden data, om op deze manier heel snel tot verassende inzichten te komen.

 

Gerelateerde berichten...