EIZO: Persoonlijke aandacht cliché of vanzelfsprekend?

Ivo Nagtzaam

Wanneer we over cliënten in de zorg praten, gaat het vaak over persoonlijke aandacht en klantgerichtheid. Het klinkt misschien vreemd, maar deze persoonlijke aandacht vinden wij als fabrikant van beeldschermen ook belangrijk. Zie het maar dat EIZO een eindklant, bijvoorbeeld een ziekenhuis of zorginstelling, beschouwen als cliënt en deze middels persoonlijke aandacht optimaal willen ondersteunen.

Ons team van experts komt bij veel bedrijven en instellingen over de vloer en heeft daardoor zicht op de behoeften die er spelen bij het uitrusten van een werkplek met de juiste monitor. De bijdrage van een goede monitor wordt vaak onderschat, maar is een essentieel onderdeel van een werkplek. De monitor is immers de belangrijke schakel in de keten: hij toont alle relevante informatie die de gebruiker nodig heeft voor zijn of haar werkzaamheden.

Neem een ziekenhuis. Deze bestaat uit een grote diversiteit aan werkplekken. Zo heb je de balie, de kantoren, de artsenwerkplek, radiologie, een ‘nurse’-station in de operatiekamer en ga zo maar door.

Op iedere werkplek wordt anders gewerkt en is het belang van de getoonde beeldinformatie en de behoefte van de gebruiker verschillend. Een goed voorbeeld is de werkplek van een doorverwijzende arts of specialist . Deze raadpleegt voorafgaand of tijdens een afspraak met zijn of haar patiënt het dossier. Dit kan digitale röntgenopnamen bevatten, die worden bekeken om de situatie naar de patiënt te verduidelijken. De behoefte om deze opnamen optimaal te tonen is voor arts en patiënt groot, omdat het voor beiden een duidelijk beeld moet geven.

Voor de arts moet de weergave tenslotte aansluiten op de informatie in het bijbehorende verslag. In deze situatie zullen de wensen en eisen van de monitor verschillend zijn in vergelijking met een medewerker die dagelijks meer uren achter de monitor doorbrengt en waarbij de werkzaamheden zich meer concentreren op tekstverwerking.

clinic image

Ervaring

Door het opzetten en onderhouden van rechtstreeks klantencontact biedt EIZO persoonlijke aandacht, de mogelijkheid om verschillende situaties en werkplekken te bekijken en onze expertise te delen. Tijdens het contact worden de wensen en eisen besproken die wij meenemen in ons advies.

Onze jarenlange ervaring in combinatie met het brede assortiment wat EIZO biedt, stelt ons in staat om advies-op-maat te geven en de juiste monitor(en) aan te bieden.

Maar we gaan zelfs nog een stap verder. Veelal geven wij de eindklant de gelegenheid om zonder bijkomende kosten de voorgestelde monitoroplossing vrijblijvend te testen. Hiermee stellen wij de eindklant en haar werknemers in staat in een eigen omgeving de oplossing te testen en zo tot een juiste en weloverwogen beslissing te komen.

Niet alleen de technische aspecten die een voordeel opleveren voor de gebruiker komen aan bod. Ook de toegevoegde waarde die een EIZO-monitor heeft voor de organisatie wordt besproken tijdens het gezamenlijke traject. Denk hierbij aan zaken zoals Total Cost of Ownership, ergonomie, productiviteit en energiebesparing.

Conclusie: persoonlijke aandacht is bij EIZO zeker geen cliché maar vanzelfsprekend.

 

Over de auteur

Ivo Nagtzaam is Accountmanager bij EIZO Europe GmbH – Nederland, werkt vanuit Eindhoven en is verantwoordelijke voor de Nederlandse medische markt. Het EIZO porfolio bestaat uit monitoroplossingen voor diverse marksegmenten: kantooromgevingen, medische markt, grafische markt, maritieme en industriële sector. Binnen het portfolio is veel synergie aanwezig als het gaat om toegepaste technologie.

 

 

Gerelateerde berichten...