Wachtkamer in de ban: Timecheckers van Tele2

mobiel met stethoscoop

Het is een bekend beeld in vrijwel alle Nederlandse ziekenhuizen maar ook bij menig huisarts. Overvolle wachtkamers voor poliklinische behandelingen. De oorzaak is logisch en begrijpelijk. Ieder mens verdient immers de beste zorg en een behandeling laat zich van tevoren niet of nauwelijks inschatten. Toch zitten patiënten soms letterlijk enkele uren na hun oorspronkelijke afspraaktijd nog te wachten om geholpen te worden. Dat moet toch anders kunnen?

Het is één van de vraagstukken waar Luc van de Leijgraaf, segmentmanager Zorg bij Tele2, zich dagelijks mee bezighoudt. “De Nederlandse gezondheidszorg behoort tot de beste ter wereld. Het behouden van de toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit van gezondheidszorg is één van de prioriteiten van de overheid. Als gevolg van vergrijzing, de stijgende vraag naar zorg en sociaal maatschappelijke veranderingen stijgen de zorguitgaven, waarmee de betaalbaarheid onder druk komt te staan.”

 

Praktische oplossingen

Tele2 is geen onbekende in de zorg. Met een gespecialiseerd team van zorgexperts werkt Tele2 voor klanten uit alle geledingen in de zorg. “Wij geloven in bereikbare zorg,” aldus Van de Leijgraaf. “Dat betekent dat technologie een cruciale rol vervult bij het antwoord op de uitdagingen in de zorg. Dankzij slimme oplossingen kan de zorg efficiënter, productiever en anders georganiseerd worden, waarbij kwaliteit en besparingen hand in hand gaan. Met ons portfolio van communicatie- en samenwerkingsoplossingen stellen we zorginstellingen in staat slimmer uw processen en werkzaamheden in te richten. Hierdoor worden organisaties niet alleen efficiënter en productiever, maar komt er ook meer tijd beschikbaar voor patiënten. Het gaat om praktische oplossingen, voor zorginstellingen én voor patiënten. Ook voor wachtkamers. Bijvoorbeeld met een dienst als Timecheckers. Timecheckers waarschuwt patiënten per gratis sms of via een app als er wachttijd op de poli ontstaat of als de afspraak wijzigt.”

 

Toegevoegde waarde

De patiënt meldt zich aan voor Timecheckers en voert de afspraak in. Zodra het spreekuur uitloopt, voert de poli-assistent alleen het aantal minuten vertraging in. De privacy van de patiënt blijft zo gewaarborgd. Patiënten waarderen de service en ziekenhuizen kunnen zich klantvriendelijker profileren. Voor alle betrokken partijen is Timecheckers daarom van grote toegevoegde waarde.

In de afgelopen anderhalf jaar heeft Timecheckers een zorgvuldig proces doorlopen met het Universitair Medisch Centrum Utrecht. In deze periode is een gebruiksvriendelijk en functioneel systeem gerealiseerd, dat rekening houdt met alle doelgroepen van een ziekenhuis, van jong tot oud. Timecheckers is geschikt voor eenvoudige mobiele telefoons, smartphones, app-based, web-based en communiceert ook via sms. Het is een opzichzelfstaande dienst, ingewikkelde integraties met bestaande ziekenhuis-it is dus niet nodig. Elke zorginstelling kan het direct gebruiken.

Van de Leijgraaf: “Timecheckers is een mooi voorbeeld hoe technologie direct merkbare verbeteringen in de klantervaring van patiënten oplevert. De zorg wordt persoonlijk gemaakt en de mogelijkheden zijn legio.” Tele2 werkt voor de zorgsector nauw samen met diverse partners om relevante en specifieke oplossingen te ontwikkelen. Zo is Timecheckers tot stand gekomen door een samenwerking van ondernemer en ontwikkelaar Jeroen Burger in samenwerking met het UMC Utrecht. “Wij zijn heel enthousiast en zien de enorme potentie van deze oplossing,” besluit Luc van de Leijgraaf.

 

 

Gerelateerde berichten...