Eerste crm-innovatie die spraak implementeert

Op donderdag 12 november 2015 wordt het eerste crm-systeem onthuld dat spraak implementeert. Dit zal gebeuren tijdens het event ‘CRM Redefined‘ in de Jaarbeurs in Utrecht. Het event staat in het teken van crm en de effecten van de technologische revolutie op ons leven en onze manier van werken. Met als gastvoorzitter Roos Moggré (bekend van het tv-programma Goedemorgen Nederland) geven innovatiestrateeg Jempi Moens en trendwatcher Ruud Veltenaar hun visie hierop. Crm-specialist Fred van ’t Hoff onthult de eerste crm-innovatie die spraak heeft geïmplementeerd en legt uit: “De laatste innovaties liggen bij invoermechanismen waarmee je door middel van spraak gegevens kan invoeren, valideren en controleren. Ook zijn er stappen gemaakt met verdere mobiele inzet.”

Nieuwe weg van gegevens invoeren
Trendwatcher Ruud Veltenaar geeft een masterlezing over de technologische (ICT-)revolutie. Hierbij maakt hij de vertaalslag naar ons leven en onze manier van werken, waarin effectiviteit steeds vaker wordt genoemd. Innovatiestrateeg Jempi Moens vertelt over de mogelijkheden van creativiteit en innovaties. Bas van der Veer, salesdirecteur SCOPE CRM, legt uit: “We zijn altijd aan het zoeken naar manieren om tijd en geld te besparen. Door de introductie van spraak als manier om gegevens in te voeren, creëren bedrijven tijdsbesparing en kansen voor mensen met dyslexie, slechtzienden en mensen die niet zo computerminded zijn, maar die wel goed zijn in face-to-face-gesprekken en die de gegevens moeten invullen.” Stembesturing als toepassing wordt steeds meer ingezet. Zo implementeerde Google Now deze zomer spraakassistentie om door middel van stembesturing berichten te kunnen versturen naar WhatsApp of Telegram.


Stemgebruik op de werkvloer

Stemgebruik vormt 40 procent van iemands presentatie, ook hierom is er elk jaar op 16 april een Wereld Dag van de Stem. Plantronics deed zelfs officieel studie naar het belang van de stem in de zakelijke wereld en maakte bekend dat stemgeluid via de telefoon 87 procent van de gehele communicatie vertegenwoordigt. Naast het belang van stemgebruik liggen er kansen in de nauwkeurigheid en snelheid. Dicteren kan tegenwoordig tot 99 procent nauwkeurig en tot 160 woorden per minuut. Nuance onderzocht typesnelheden en typenauwkeurigheid bij 35.000 mensen. De snelheid bleek op zo’n 35 woorden per minuut te liggen met de nauwkeurigheid van 58 procent. Crm-specialist Fred van ’t Hoff vult aan: “De innovatie om spraak optimaal te benutten in crm is het begin. Tijdens het event gaan we ook in op inzet van mobiele én andere tijdsbesparende mechanismen.”
CRM Redefined:
Event dat plaatsvindt op donderdag 12 november 2015 in Media Plaza Jaarbeurs Utrecht tussen 12.00 en 18.00 uur. Er is een beperkt aantal (gratis) plaatsen beschikbaar. Reservering is noodzakelijk. 

Gerelateerde berichten...