Gartner plaatst Dynatrace als marktleider in APM-markt

Softwarebedrijf Dynatrace, gespecialiseerd in digital performance management, heeft met een marktaandeel van 12,5 procent zijn leiderschap in de markt voor application performance monitoring (APM) verstevigd in 2014. Dat blijkt uit een analyse van de wereldwijde APM-softwaremarkt door het onderzoeksbureau Gartner. De APM-markt groeide vorig jaar met 15,8 procent tot 2,6 miljard dollar.

Dynatrace loopt uit

Met een omzet van 326,9 miljoen US Dollar in 2014 -een stijging van 55,9 miljoen US Dollar in vergelijking met 2013- heeft Dynatrace ruim 100 miljoen US Dollar meer omzet geboekt dan zijn eerste achtervolger. Het bedrijf groeide in 2014 bijna drie keer sneller dan in 2013 en 24 procent sneller dan de APM-markt.

APM-markt blijft groeien

Gartner zegt dat de groei van de APM-softwaremarkt de voorbije jaren versnelde en dat die markt vorig jaar goed was voor een omzet van 2,6 miljard US Dollar. Dat is een stijging met 15,8 procent vergeleken met 2013. Toen waren de inkomsten in de APM-markt ook al met 13 procent gestegen in vergelijking met 2012.

Dynatrace is sinds vorig jaar de nieuwe naam van Compuware APM. Die wijziging kwam er na de overname in 2014 van Compuware door investeringsbedrijf Thoma Bravo. Dat haalde Compuware van de beurs en maakte van de APM-afdeling een zelfstandig bedrijf. Compuware APM was in 2013 en 2012 al marktleider in APM. Vorig jaar liep Dynatrace dus nog verder uit op zijn concurrenten, stelde Gartner vast.

“Sinds we een zelfstandig bedrijf zijn, zien we een sterke groei en vergroten we de voorsprong op onze concurrenten”, zegt CEO John Van Siclen van Dynatrace. “Onze focus op het maken van de beste digital performance oplossing ter wereld werpt duidelijk zijn vruchten af aangezien onze groei die van de APM-markt overtreft.”

 

Gerelateerde berichten...