UBO Agency neemt ContentXperience over

Een krachtige alliantie in de wereld van IT-marketing komt tot stand: ContentXperience en UBO Agency, twee toonaangevende spelers met een gedegen staat van dienst in de IT-sector, slaan de handen ineen. Met de overname van ContentXperience door UBO Agency wordt een nieuwe mijlpaal bereikt, waardoor de gecombineerde bedrijven hun gemeenschappelijke doelgroep nog effectiever kunnen bedienen.

De IT-markt ondergaat een razendsnelle transformatie, waarbij organisaties zichzelf opnieuw moeten uitvinden om concurrerend te blijven. In dit tijdperk van verandering is er een groeiende behoefte aan innovatieve sales- en marketingstrategieën. Met de samensmelting van marketingbureaus ContentXperience en UBO Agency – en na de recente overname van salesspecialist Consellium door UBO Agency – komt een schat aan expertise en ervaring samen. Dit verenigde front zal de IT-sector nog beter van dienst kunnen zijn.

Alex Steg, directeur van ContentXperience, vertelt over de overname: “We delen een vergelijkbare visie op marketing, onder meer doordat we actief reageren op het groeiende belang van sterke merk- en marketingstrategieën in de B2B-markt. We blijven trouw aan ons uitgangspunt om kwalitatieve content en resultaatgerichte campagnes te ontwikkelen voor onze klanten. Het samengaan met UBO Agency zal ons helpen deze doelen te versterken. Van onze kant brengen we vijftien jaar ervaring in de IT-sector mee, evenals expertise op het gebied van contentontwikkeling.” Alex Steg blijft na de overname betrokken bij de UBO-ContentXperience-alliantie.

Wesley Blokhuis, mede-eigenaar van UBO Agency, deelt zijn enthousiasme: “We zijn op zoek naar complementaire partners. ContentXperience viel ons op vanwege de vergelijkbare focus op branding en marketing voor de IT-markt. Samen kunnen we onze positie in deze branche nog verder versterken en onze bestaande en nieuwe klanten helpen om verder te groeien. Deze strategische overname zal ons helpen onze positie als toonaangevend full-service marketingbureau verder te versterken.”

Eerder al nam UBO Agency salesspecialist Consellium over, dat ook een focus heeft op de IT-markt. Doordat nu ook de expertise van ContentXperience hieraan toegevoegd wordt, kunnen organisaties beroep doen op één aanspreekpunt voor hun volledige B2B-marketing- en -leadgeneratiestrategie: van de eerste awareness tot het sluiten van de deal. Dit draagt bij aan gezamenlijke groei, zowel voor UBO Agency als voor de klanten. Björn Oeben, oprichter van Consellium en nu commercieel directeur van UBO Agency, concludeert: “De optelsom van alle competenties maakt het voor ons mogelijk om nog beter geïntegreerde totaalprogramma’s te kunnen verzorgen, voor vendoren, distribiteurs en dienstverleners in de IT-sector.”

Gerelateerde berichten...